کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران:

دستکم ۶۴ خبرنگار در افغانستان بازداشت شده‌اند

کمیته بین‌المللی محافظت از خبرنگاران با انتقاد از محدودیت‌ها علیه خبرنگاران زن اعلام کرد در دو سال گذشته دستکم ۶۴ خبرنگار در افغانستان بازداشت شده‌اند.

لیه‌‌یی یکی از مسئولان کمیته بین‌المللی محافظت از خبرنگاران همزمان با دومین سالگرد تسلط طالبان بر افغانستان در یادداشتی که در روزنامه نیکی آسیا منتشر شده است نوشت فضای رسانه‌ای افغانستان از زمان سقوط کابل دچار سانسور و محدودیت‌ها علیه خبرنگاران زن  قرار دارد.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد که از آگست ۲۰۲۱ تاکنون دستکم ۶۴ خبرنگار در افغانستان بخاطر کار خود بازداشت شده‌اند.

در دو سال گذشته برخی وبسایت رسانه‌های داخلی افغانستان بسته شده، موارد متعددی از ضرب‌وشتم و آزار خبرنگاران گزارش شده و شماری از رسانه‌های بین‌المللی از فعالیت در داخل کشور منع شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی می‌گوید خبرنگاران خارجی برای سفر به افغانستان برای تهیه گزارش با محدودیت ویزا روبرو هستند و همچنین خبرنگاران داخلی باید نزد این گروه ثبت‌نام کنند و کارت‌های شناسایی دریافت کنند.

به تازگی سازمان گزارشگران بدون مرز هم اعلام کرد بیش از دو سوم خبرنگاران در افغانستان شغل خود را ترک کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
خب مثلا اوضاع افغانستان بقول برخی لابی ها بد شد ایا از نظر قوانین بین المللی .شهروندی ،منافع ملی یک کشور ،حقوق شهر وندان ایا یک کشور مسئولیت حقوقی باید نسبت به جمعیت یک کشور داشته باشد از بیش از ده کشور همسایه دهها کشورمنطقه وغیره تمام جمعیت ان را باید فقط ایران با این همه مشکلات بعهده بگیرد کل دنیا جمعا زیر یک ملیون نفر ایران به تنهایی هشت تا ده ملیون .یعنی چگونه سهیه وتقسیم اینها در این قضیه کنار گذاشته شده.
آخرین اخبار