وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان گفتند در بخش خریداری تجهیزات به منظور کنترل راداری و مخابره‌ای حریم هوایی افغانستان تلاش‌ها جریان دارد.

مسئولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان با ارائه‌ گزارش کارکردهای یک‌ساله‌ این وزارت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفتند که هم‌اکنون این وزارت تنها می‌تواند در حالت اضطراری کنترل روی حریم هوایی کشور داشته باشد.

مسئولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی طالبان با تأکید بر این که این وزارت تنها مسئولیت کنترل هوایی روی پروازهای ملکی را دارد افزود که در بخش خریداری تجهیزات به منظور کنترل راداری و مخابره‌ای حریم هوایی کشور نیز تلاش‌ها جریان دارد.

غلام‌جیلانی وفا، معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی طالبان گفت: ما در آینده تلاش داریم تا دوباره بر حریم هوایی کشور سه نوع کنترل؛ پروسیجر کنترل، کنترل مخابره‌ای و کنترل راداری داشته باشیم.»

مسئولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی گفتند که تفاهم‌نامه‌هایی با تمام کشورهای همسایه برای کنترل ترافیک هوایی به امضا رسانده‌ است.

همچنین مقامات در وزارت ترانسپورت و هوانوردی از امن بودن حریم هوایی افغانستان برای پروازهای عبوری خبر داده و گفتند که در یک سال گذشته بیش از ۲۵ هزار پرواز عبوری از فضای کشور گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار