هزاران نفر از ساکنین بزرگ‌ترین جزیره از مجموعه جزایر قناری اسپانیا، بر اثر آتش‌سوزی شدید از منازل خود تخلیه شدند.

در پی بدترین آتش‌سوزی جنگلی چهار دهه گذشته در جزیره «تنریف» اسپانیا، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنین این جزیره تخلیه شده یا به آن‌ها دستور داده شده که در خانه بمانند. 

به گزارش گاردین، این آتش سوزی تا کنون مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره از مجموعه جزایر قناری است را سوزانده و در حال نزدیک شدن به «سانتا کروز» پایتخت آن است.

مقامات می‌گویند آتش‌سوزی در این مقیاس را تا کنون در جزایر قناری مشاهده نکرده‌اند. فرناندو کلاویخو، رئیس منطقه‌ای جزایر قناری می‌گوید این احتمالا «دشوارترین» آتش‌سوزی ۴۰ سال گذشته در جزایر قناری بوده است. در حال حاضر این آتش‌سوزی و خاکستر ناشی از آن که با باد جا به جا می‌شود، شرایط آب و هوایی نامناسبی در منطقه ایجاد کرده و ساکنان می‌گویند تنفس بسیار دشوار شده است.

دمای هوا در جزایر قناری در روز‌های اخیر به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است و انتظار می‌رود از فردا دوباره افزایش یابد.

در جریان آتش‌سوزی ماه گذشته در جزیره لاپالما اسپانیا، بیش از ۲ هزار نفر از منازل خود تخلیه شدند. طبق داده‌های دولت اسپانیا، در هفت ماه اول سال جاری میلادی ۶۴ هزار هکتار از خاک اسپانیا بر اثر آتش‌سوزی‌های جنگلی سوخته است.

ترزا ریبرا، وزیر محیط زیست اسپانیا، ماه گذشته هشدار داد که وضعیت اضطراری اقلیمی احتمال آتش‌سوزی‌های جنگلی را بیشتر و بیشتر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار