مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کرمانشاه به عنوان یک شهر با جذابیت‌های بسیار و بی نظیر در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت : برای رونق گردشگری این استان باید روی روایت‌ها، افسانه‌ها و قصه‌هایی که پشت آثار تاریخی و طبیعی وجود دارند، متمرکز شویم.

مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جشنواره "نوآوری در گردشگری" که با حضور جمعی از مسئولین، صاحبنظران و صاحبان ایده حوزه گردشگری استان کرمانشاه به همت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به جاذبه‌های بسیار و بی نظیر کرمانشاه در حوزه گردشگری گفت : تک تک شهر‌های جهان به نوعی از جاذبه‌های گردشگری برخوردارند، اما در این میان شهر‌هایی هستند که از جذابیت‌های بیشتری در این حوزه برخوردارند که کرمانشاه یکی از آن‌ها است.

وی افزود: استان و شهر کرمانشاه جاذبه‌های گردشگری بی نظیری دارد و حتی اگر بخواهیم با شهر‌های مقصد گردشگری مانند شهر "پیزا" در کشور ایتالیا مقایسه کنیم، جذابیت‌های این شهر و این استان بیشتر است.

فاطمی خاطرنشان کرد: در این میان سوال اصلی این است که چرا کرمانشاه با این همه جاذبه گردشگری نتوانسته به مقصد مهم گردشگری تبدیل شود و جواب آن نبود خلاقیت و نوآوری در معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان است.

وی با بیان اینکه در رونق گردشگری چیزی که بیش از آثار و داشته‌های تاریخی و طبیعی اهمیت دارد، خلاقیت و نوآوری در شیوه ارائه و معرفی جاذبه‌های گردشگری است، تصریح کرد: حقیقت این است که در گردشگری ما باید "قصه فروش" باشیم. آثار و جاذبه‌هایی گردشگری که همراه با داستان و قصه معرفی می‌شوند از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و مردم برای شنیدن این داستان‌ها و دیدن این جاذبه‌ها کیلومتر‌ها راه را طی می‌کنند و به شهر این قصه‌ها سفر می‌کنند.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در کرمانشاه افسانه‌های دلنشینی مانند شیرین و فرهاد داریم؛ خود کتبیه آنوبانی‌نی و نوشته پادشاه آنوبانی‌نی بر روی آن که مربوط به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح (ع) است، یا روایت داستان کتبیه بیستون یا ماجرای تاقبستان، شنیدن همه این ماجرا‌ها و داستان‌ها شیرینی دیدن آثار تاریخی این استان را چندبرابر می‌کند و باید روی این موضوع متمرکز شویم.

فاطمی گفت: هرچه تولید محتوا و داستان در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان افزایش یابد، میل و رغبت برای بازدید از این آثار هم درمیان گردشگران افزایش می‌یابد.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: علاوه بر همه این‌ها کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی است و داستان‌ها و روایت‌های واقعی و شگفت انگیز و ابرقهرمان‌های حقیقی بسیاری از جنگ تحمیلی در این استان وجود دارد که می‌تواند آن را به یک مقصد شاخص گردشگری دفاع مقدس تبدیل کند.

وی تاکید کرد: کرمانشاه پر از داستان‌های واقعی و روایتهاست و تنها باید این داستان‌ها و روایت‌ها را به گوش گردشگران در سراسر کشور و حتی جهان برسانیم تا این استان را به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.