مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: مهمترین چالش استان گلستان در راستای سنددار کردن اراضی روستایی، قرارگرفتن این اراضی در مالکیت بنیاد علوی است.

سیدمحمد حسینی گفت: یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن، سنددار کردن مسکن روستایی و واحد‌های مسکونی در شهر‌ها با جمعیت زیر ۲۵ هزارنفر است.

او افزود: در استان گلستان ۲۲۸ هزار واحدمسکونی روستایی و هزار سکونتگاه وجود دارد که طبق قانون باید سنددار شوند.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: چالش ما در استان گلستان برای سنددار کردن اراضی روستایی این است که ۶۴ درصد این اراضی در مالکیت بنیاد علوی است و تنها ۳۰ درصد آن‌ها و حدود ۲۷۶ روستا اصلاحات ارضی انجام شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان بیان کرد: سنددار کردن اراضی روستایی از سال ۷۶ آغاز شده، اما در سال‌های اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری اراضی روستایی به مردم توسط بنیاد علوی، این پروژه سرعت و جهش خوبی پیدا کرده‌است.

وی ادامه‌داد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان، بنیادمسکن گلستان به نمایندگی از مردم، تمامی امورات مربوط به سنددار شدن را انجام می‌دهد و دوباره در روستا سند را تحویل متقاضی خواهد داد تا در وقت و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی شود.

حسینی گفت: بیش از ۱۰۴ هزار جلد سند صادر و تحویل مردم شده‌است. ۴۶درصد مسکن روستایی در مالکیت بنیاد علوی و ۱۰۰ درصد واحد‌های مسکونی واقع در املاک اصلاحات ارضی سنددار شدند.

وی بیان کرد: بعد از ۴۰ سال با همکاری بنیاد مسکن و بنیاد علوی تمامی واحد‌های مسکونی روستایی تا سال ۱۴۰۵ سنددار خواهندشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.