کاهش چشمگیر بیماری‌های دامی با اجرای واکسیناسیون دام ها

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با اجرای منظم برنامه‌های واکسیناسیون دام ها، شاهد کاهش چشمگیر بیماری‌های دامی هستیم.

دکتر امیر جوادی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در کمیته آفات و امراض دامی گفت: تامین فرآورده‌های پروتئینی در جامعه مرهون حفظ سرمایه دامی کشور می‌باشد که خوشبختانه با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، شامل واکسیناسیون به موقع جمعیت دام و طیور و همچنین اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای، در حال حاضر مشکلی در زمینه امنیت و ایمنی غذایی در استان و کشور مشاهده نمی‌شود.

دکتر جوادی تصریح کرد: مجموعه دامپزشکی برنامه واکسیناسیون چندین بیماری دام و طیور را با مراجعه به روستا‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها به انجام می‌رساند که پروسه‌ای زمان بر و مستلزم تامین نیرو و بودجه متناسب می‌باشد.

وی افزود: تاکنون به نحو مطلوب برنامه واکسیناسیون دام ها اجرا شده که امیدواریم با حمایت‌های بیش از پیش این روند ادامه دار باشد.

وی افزود: در حال حاضر گزارش‌هایی از ابتلا جوامع انسانی به تب مالت و هاری شنیده می‌شود که می‌بایست برنامه جامعی به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای پیشگری از ابتلا تدوین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار