سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد تحولی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت صیانت از سلامتی مردم قابل تقدیر است

 احمد زاده در کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در راستای صیانت از سلامت بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی از زحمات و تلاش های مجاهدانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قدردانی کرد و افزود: دهمین کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان در راستای ارائه راهکارهای عملیاتی جهت صیانت از سلامت و بهداشت عمومی برگزار شد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در این کمیته مصوب شد تمام ارگان ها و نهادهای مربوطه، فعالیت خودشان را در راستای تصمیمات و مصوبات اتخاذ شده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان انجام دهند

صیانت از سلامت مردم مهمترین رسالت دانشگاه های علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: صیانت از سلامت مردم مهمترین رسالت دانشگاه های علوم پزشکی است و در این مسیر نیاز به مشارکت همگانی داریم

دکتر حبیب غزنوی افزود: شواهد علمی نشان می دهد که تنها ۲۵ درصد از سلامت عمومی جامعه مستقیما به بخش بهداشت و درمان ارتباط دارد و شاخص ها و عوامل اجتماعی تا ۷۵ درصد در تامین سلامت مردم نقش دارند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که برای تامین سلامت عمومی علاوه بر مشارکت مردم، نیازمند همراهی، همدلی و اقدامات مسوولانه همه سازمان ها و نهادهای مرتبط، حول محور نظرات کارشناسی و تخصصی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان فرصتی برای هم افزائی میان نهادهای متولی سلامت جامعه است که به بیان مشکلات، ارائه راهکار، حمایت طلبی و جلب مشارکت برای حل نواقص موجود در مسیر سلامت مردم می پردازد.

وی افزود: علاوه بر تشکیل منظم جلسات کمیته صیانت از حقوق و سلامت مردم که بسیار حائز اهمیت است، باید به صورت مستمر راهکارهای عملی به منظور رفع چالش‌های مرتبط با سلامت مردم را معرفی و اجرا کنیم.

قابل ذکر است در جلسات کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت، مسائل مرتبط با سلامت و امنیت غذائی و مسائل مرتبط با پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر و دیگر مسائل روز حوزه سلامت مورد بررسی قرار می گیرد و نقش و وظیفه دستگاه های اجرائی و قضائی برای حل هریک از این مشکلات تعیین و ابلاغ می شود.

راهکارهای عملی برای نظارت بر نحوه ارائه مواد خوراکی و آشامیدنی، بررسی نقش نهادهای اجرائی، انتظامی و قضائی در برخورد با مراکز متخلف عرضه کننده مواد غذائی و آشامیدنی مانند نانوایی ها، اغذیه فورشی ها، رستوران ها و نقش نهادهای غیر علوم پزشکی در پیشگیری از بیماری هائی مانند ایدز، دیابت و پرفشاری خون از مهمترین دستورکارهای این کمیته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار