مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: امسال بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال کمک معیشت به حساب نیازمندان این استان واریز شد.

رضا البرزی با اشاره به اینکه در این نهاد تلاش شده با کمک خیرین و اعتبارات دولتی ، حداکثر امدادرسانی به نیازمندان صورت گیرد افزود :حدود ۲۸ هزار و ۱۲۵ خانوار از نیازمندان البرزی به صورت دائم از خدمات مختلف حمایتی و معیشتی این نهاد در حوزه کمک معیشت ، اشتغال، مسکن، درمان، تسهیلات بانکی ، امور فرهنگی ، حقوقی بهره مند می شوند .

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود پنج هزار و ۱۱۲ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات اشتغال و راهبر شغلی برای مددجویان ایجاد شده ادامه داد: در این مدت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در اختیار مددجویان و نیازمندان استان البرز قرار گرفته است.

البرزی ضمن تاکید بر لزوم انجام فعالیتهای فرهنگی در نهاد انقلابی کمیته امداد افزود : بیش از هشت هزار دانش آموز و دانشجوی البرزی در زمینه تامین کمک‌هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت کمیته امداد بهره‌مند هستند.

وی گفت: در مجموع امسال بیش از ۹۷۰میلیارد ریال خدمت شامل کمک معیشت ، درمانی ، لوازم ضروری ، جهیزیه ، ودیعه و اجاره مسکن ، تسهیلات کارگشایی و انشعابات آب و برق و گاز به مددجویان مورد حمایت کمیته امداد البرز ارایه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۶ هزار حامی مبلغ بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال به‌حساب یک هزار و ۶۱۷ یتیم و پنج هزار و ۴۵۶ فرزند محسنین واریز کردند.

وی گفت: با توجه به مبلغ واریزی حامیان، به‌طور میانگین ماهانه فرزندان اکرام ۱۵ میلیون ریال و فرزندان محسنین هفت میلیون و ۳۰۰ هزار ریال از طریق کارت‌های عضو شتاب به‌طور مستقیم به‌حساب هر فرزند معنوی واریز می شود.

البرزی با بیان اینکه با مشارکت خیرین و هم افزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغ بیش از ۴۰ میلیارد ریال در اجرای طرح قرض ماندگار و به منظور ارایه تسهیلات به نیازمندان ، در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: ساخت ۳۰ واحد مسکونی امسال برای تامین سرپناه نیازمندان این استان هدفگذاری شده است.

وی افزود: این تعداد واحد مسکونی در سامانه ثبت شده و اعتبار هم جلب می شود.

البرزی بیان کرد: همچنین در حوزه ودیعه مسکن نیز اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

وی تامین مسکن را از دیگر مولفه های توانمندسازی خواند و افزود: ایتام در این حوزه باید ویژه دیده شوند و با همراهی سایر دستگاه ها امیدواریم اعتبارات بیشتری در این زمینه تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.