در ساعات صبح تا ظهر، دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی مواج پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ با فعالیت سمانه کم فشار فصلی و وزش باد‌های نسبتا شدید حنوب شرقی بویژه در ساعات صبح تا ظهر، دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس شرقی مواج پیش بینی می‌شود.

بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

 توصیه می‌شود شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کرده و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. 

از ظهر فردا از سرعت وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی کاسته خواهد شد.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی بویژه تنگه هرمز، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش بینی می‌شود. 

توصیه می‌شود با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و تقویت نقطه‌ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

در پاره‌ای نقاط مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع تندباد لحظه ای، گرد و خاک موقت و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

از نظر دمایی طی امروز، ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط استان پیش بینی می‌شود طی امروز با افزایش رطوبت نسبی منطقه، کاهش دمای بیشینه (۲ تا ۳ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.