فرماندار کهگیلویه گفت:هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر رییس جمهور برای آبرسانی به چهار شهر گرمسیری دهدشت، چرام، لنده و سوق در کهگیلویه وبویراحمد مصوب شد.

سید عبد العزیز موسوی فرماندار کهگیلویه گفت: طرح آبرسانی به چهار شهر در کهگیلویه وبویراحمد که از سال ۹۶آغاز شده بود طی این سال‌ها تنها ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی بیان کرد: با حمایت دولت سیزدهم در برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات لازم هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به ۷۰درصد رسیده است.

موسوی تصریح کرد: با اجرای طرح آبرسانی به شهر‌های دهدشت، چرام، سوق و لنده که اکنون روند اجرایی خوبی دارد، آب مورد نیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر تامین می‌شود.

وی عملیات انجام شده را تاکنون شامل لوله گذاری، خاکبرداری و بازگشایی مسیر جاده سرویس بطول ٢٣ کیلومتر، احداث مخزن پنج متر مکعبی (مخزن شماره ۴) و پایان عملیات اجرایی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت عنوان کرد.

موسوی تصریح کرد: این طرح شامل چهار مرحله (فاز) خواهد بود که عملیات اجرایی مرحله نخست از تصفیه خانه خیرآباد تا شهر دهدشت در مراحل نهایی است.

فرماندار کهگیلویه افزود: قطعه دوم از دهدشت تا چرام بطول ۲۰ کیلومتر به‌صورت ثقلی و قطعه سوم نیز از دهدشت به شهر‌های سوق و لنده به طول ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب اجرایی خواهد شد.

در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.