مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گفت زائران مهاجرین خارجی یازده استان از مرزهای باشماق و تمرچین و استان‌های دیگر از شلمچه و چذابه تردد کنند.

حمزه سلیمانی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین گفت: در این راستا، سازمان ملی مهاجرت شیوه نامه برگزاری طرح اربعین حسینی را برای اتباع و مهاجرین خارجی به استان ابلاغ کرده است. 

وی افزود: طبق این شیوه نامه، اتباع و مهاجرین خارجی که می خواهند در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند، باید ابتدا در سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما) به آدرس  http://irmigrationorg.ir ثبت نام کنند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه افزود: درصورتی که اتباع و مهاجرین خارجی در این سامانه ثبت نام نکنند، امکان خروج از کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین را نخواهند داشت. 

وی یادآور شد: اتباع و مهاجرین خارجی یازده استان کشور از جمله کرمانشاه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باید از مرزهای باشماق کردستان و تمرچین آذربایجان غربی تردد داشته باشند. 

به گفته این مسئول، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، اردبیل، زنجان، قزوین و کرمانشاه یازده استانی هستند که اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در آنها برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باید از این دو مرز عبور کنند. 

به گفته این مسئول، مرزهای تعیین شده برای تردد اتباع و مهاجرین خارجی سایر استان های کشور، مرزهای شلمچه و چذابه خواهد بود. 

سلیمانی تأکید کرد: همچنین مرزهای خسروی و سومار هم مطابق با شیوه نامه طرح اربعین حسینی سازمان ملی مهاجرت برای تردد موکب های اتباع و مهاجرین خارجی در نظر گرفته شده است. 

وی در گفت: تنها اتباع و مهاجرین خارجی دارای گذرنامه، کارت آمایش، کارت هویت،  دفترچه اقامت ویژه، دفترچه اقامت و دفترچه پناهندگی می توانند برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سهمنا ثبت نام انجام دهند. 

به گفته این مسئول، ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی در سامانه سهمنا برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از امروز(۲۵ مرداد) آغاز شده است. 

وی در ادامه به حضور ۶ هزار تبعه خارجی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این راستا، طی روزگذشته(سه شنبه) دیداری با سرکنسولگری عراق در استان برای بحث تردد اتباع و مهاجرین خارجی در استان در ایام اربعین داشتیم و هماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفت. 

پیش از این سازمان ملی مهاجرت ایران با صدور اطلاعیه‌ای گفت با توجه به استقبال گسترده اتباع و مهاجرین خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در مراسم اربعین حسینی، اتباع و مهاجرین می‌توانند از دو روش در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کنند.

در اطلاعیه سازمان ملی مهاجرت آمده است اتباع و مهاجرین می‌توانند به منظور ثبت‌نام آسان، هوشمند و سریع به سامانه سهما به آدرس اینترنتی https://irmigrationorg.ir مراجعه نمایید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار