به مناسبت بزرگداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، آئین سراسری تجلیل از آزادگان با عنوان " الماس‌های درخشان " در استانداری سمنان برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی  استاندار سمنان در جمع آزادگان منتخب سراسر استان با اشاره به نقش و جایگاه ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار بخصوص آزادگان و خانواده‌های آنان، رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های این قشر را خواستار شد و گفت: کاگروه ویژه‌ای برای بررسی مسائل و مشکلات آزادگان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل تا بصورت تخصصی راهکار‌های رفع برخی نواقص و معضلات پیگیری شود.

وی، حضور ایثارگران و آزادگان در جامعه را که در اوج غربت و مظلومیت به وظیفه تاریخی در قبال ایران اسلامی عمل کردند و بهترین سال‌های عمر خود را در سخت‌ترین شرایط اسارت گذراندند شایسته قدرشناسی دانست.

حسین شکرویان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این مراسم با تشریح نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس و تقدیم هزار شهید و جانباز به کشور تاکید کرد: استان سمنان به نسبت جمعیت از استان‌های شاخص در رتبه بندی ملی شهدا و جانبازان است، اما در بخش آزادگان آمار پایین تری در سطح کشور دارد و این موضوع نشان دهنده ایستادگی رزمندگان این استان تا آخرین لحظه و دفاع جانانه از خاک میهن است.

در این مراسم تعدادی از آزادگان استان نیز به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداختند.

در پایان این آئین از کتاب " نامه‌های اسرا " اثر سید رضی نبوی چاشمی که از آزادگان سرافراز استان نیز است رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.