ابراهیمی کارنامی گفت: هوشمندسازی با بهره‌گیری از نظارت دوربین‌ها و تقویت حساسیت اجتماعی، راهبرد‌های این سازمان در حفاظت و حراست از عرصه‌های جنگلی است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی جانشین فرماندهی یگان حفاظت در حوزه جنگل‌های شمال کشور سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حاشیه سفر به استان سمنان گفت: ترویج فرهنگ نگهداری منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی به منظور تقویت حساسیت اجتماعی و برای هوشمندسازی حفاظت از عرصه‌های ملی، نصب دوربین‌های پایش تصویری و استفاده از ظرفیت پهپاد‌ها دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: ۶ دستگاه دوربین پایش تصویری عرصه‌های جنگلی در استان گلستان نصب شده است و توسعه پایش تصویری نیازمند تقویت زیرساخت‌ها مانند توسعه فیبر نوری برای تامین بستر اینترنت پرسرعت به منظور پایش تصویری است.

وی تاکید کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم نقشی مؤثر در کاهش آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی دارد و رسانه‌ها نقشی موثر در تحقق این رویکرد دارند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نقش اثرگذار در آگاهسازی و فرهنگسازی در بین آحاد جامعه برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی دارد و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه حساسیت اجتماعی در بین آحاد جامعه، دهیاران، اعضای شورای اسلامی، و اهالی بومی، در پیشگیری از خسارت به عرصه‌های ملی ملموس است، اظهار کرد: ضرورت حفاظت از منابع طبیعی در جامعه نهادینه شده است و فقط به منظور پیشگیری از خسارت به عرصه‌های ملی مانند آتش‌سوزی در عرصه‌ها باید این ضرورت یادآوری شود.

وی تصریح کرد: قبل از آغاز فصل تابستان طبق تبصره ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع با دستگاه‌های اجرایی نشست هماهنگی برای اقدام در شرایط بحرانی مانند آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی برگزار شد و طبق قانون، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام وظیفه و مشارکت در حفاظت از عرصه‌های ملی و همراهی در مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.