تهدید اعتصاب در استرالیا بهای گاز در اروپا را افزایش داد

با وجود اینکه اعتصاب در استرالیا شروع نشده و فقط کارگران تهدید به اعتصاب کردند بهای گاز در اروپا در آستانه شروع پاییز حدود ۱۳ درصد افزایش یافت.

در حالی که کارکنان صنعت گاز در استرالیا تهدید به اعتصاب کرده اند، بهای گاز مایع در اروپا حدود سیزده درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه تلویزیونی ب. اف. ام. هفته گذشته نیز بهای نفت طبیعی مایع (ال. ان. جی) در اروپا در پی فراخوان اعتصاب کارکنان سکوی گاز طبیعی وودساید در غرب استرالیا به شدت افزایش یافته بود.

در صورتی که گفتگو‌ها برای پایان دادن به اعتصاب با شکست مواجه شود ده درصد صادرات جهانی گاز طبیعی مایع با تهدید مواجه خواهد شد. شرکت شورون آمریکا نیز با تهدید اعتصاب کارکنان خود در سکو‌های گازی برون ساحلی مواجه شده است. روز سه شنبه بهای گاز طبیعی مایع در اروپا به بیش از سی نه یورو در هر مگاوات ساعت رسید.

اگر توافقی در مورد افزایش حقوق و مزایای دیگر توسط مذاکره کنندگان اتحادیه با وودساید حاصل نشود، تقریباً همه (۹۹ ٪) کارگران وودساید تایید کردند که اعتصاب را آغاز خواهند کرد.  

تحلیلگران هفته گذشته به مونتل گفتند که اعتصاب در استرالیا باعث تشدید عرضه جهانی می‌شود و بیشتر صادرات از پایانه‌ها برای ژاپن، چین، تایوان و کره جنوبی در نظر گرفته شده است و می‌تواند بر عرضه اروپا در آستانه زمستان تأثیر بگذارد. اروپا برای جبران کاهش واردات خط لوله روسیه که در بحبوحه پیامد‌های جنگ در اوکراین کاهش یافته است، به LNG متکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار