تفاهم‌نامه ارتقای ایمنی صنایع سیستان و بلوچستان به امضای سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان رسید.

 خلیل احمد سلامی در آیین امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: سطح ایمنی و بهداشت‌کار در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت شهرک‌های صنعتی در سراسر استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: به‌منظور اجرای بهینه مواد ۸۵ تا ۱۰۶ قانون کار که به ایمنی و بهداشت‌کار کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران شاغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باهدف تجمیع ظرفیت‌های دولت در اجرای مفاد حفاظت فنی و بهداشت‌کار مندرج در فصل ۴ قانون کار اشاره دارد، صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این تفاهم‌نامه همکاری دنبال می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ارتقای سطح ایمنی صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به‌منظور کاهش حوادث و تقویت توان مقابله با شرایط اضطراری به‌منظور کنترل و به‌حداقل‌رساندن خسارت‌ها را چشم‌انداز این تفاهم‌نامه بیان کرد.

سلامی اظهار کرد: بازدیدهای ادواری مشترک از واحدهای صنعتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای طرح‌های مطالعاتی، پژوهشی و عملیاتی باهدف بهبود شرایط محیط کار، استقرار مسئول ایمنی در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی، تهیه شناسنامه HSE ، ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تأمین خودرو و تجهیزات موردنیاز اطفا حریق و امدادرسانی از جمله تعهدات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان هم گفت: ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است.

علیرضا راشکی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان، موضوع نرم‌افزاری و انجام کار پژوهشی و آموزش را برای صنایع استان پیگیری می‌کند که در این راه مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی می‌توانند کار مشترک انجام دهند.

وی افزود: پایش و رصد مستمر واحدهای صنعتی استان در موضوع امینی و بهداشت‌کار تأثیر زیادی در کاهش حوادث و سوانح ناشی از کار دارد و در چهارچوب این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها در این زمینه ادامه‌دار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار