کشف ۷۰ هزار میلیارد درآمد اقتصادی شناسایی نشده در فارس

 مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: طی سال گذشته و امسال، با ورود جدی به مبحث فرار مالیاتی و شناسایی بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان منبع درآمدی جدید حاصل فعالیت‌های اقتصادی شناسایی نشده، ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالیاتی برای مودیان مرتبط صادر و بخشی اخذ شده است.

حمیدرضا محمدابراهیمی گفت: برای نخستین بار، امور مالیاتی فارس با ورود به مباحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دلالان گوشت قرمز، صندوق‌های قرض‌الحسنه خدمات دهنده به فعالان اقتصادی و شرکت‌های مجری طرح‌های ساختمانی، موفق به کشف منابع درآمدی جدید شده‌ایم.

او با بیان اینکه اقدامات فارس در این زمینه، به کشور تسری یافته است، گفت: در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به اشکال مختلف فعالیت می‌کنند، ۲۰ میلیارد تومان در فارس و ۴۰۰ میلیارد تومان در کشور وصول شده است.

محمدابراهیمی، با اشاره به صدور اوراق مطالبات مالیاتی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان برای دلالان گوشت قرمز، اضافه کرد: در موضوع صندوق‌های قرض‌الحسنه ارائه دهنده خدمات مالی به فعالان اقتصادی نیز با اعمال ماده ۱۸۱ برای شش مورد، ۱۲ هزار میلیارد تومان منبع درآمدی کشف و تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

او همچنین گفت: در بخش شرکت‌های مجری طرح‌های ساختمانی، با دریافت اطلاعات جدید از منابع درآمدی، برای شماری از این شرکت‌ها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مطالبه مالیاتی صادر شده است.

محمدابراهیمی ضمن یادآوری اینکه در بحث تسلیم اظهارنامه و در موضوع مالیات ابرازی در سال ۱۴۰۱ بیشترین میزان مربوط به پزشکان متخصص فعال در فارس بوده است، گفت: در مجموع، بیشترین میزان اظهارنامه و مالیات ابرازی، به جامعه پزشکان اختصاص داشته که مبلغ ۱۵۳ میلیارد تومان از فعالان این بخش مالیات ستانی انجام شده است.

او با بیان اینکه در فارس شاهد رشد چشمگیر تکمیل اظهارنامه مالیاتی بوده‌ایم، گفت: تعداد اظهارنامه‌های سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان برای ۸۰ هزار و ۵۰۷ مودی بود که سال ۱۴۰۱ این آمار به ۵۷۰ میلیارد تومان برای ۹۹ هزار و ۴۱۹ مودی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس خاطرنشان کرد: بابت عملکرد سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۴۳ هزار و ۲۰ فعال اقتصادی، که حدود ۸۶ درصد از کل صاحبان مشاغل این استان را شامل می‌شوند، بالغ بر ۲۸ درصد کل مالیات یعنی ۳۶۲ میلیارد تومان ابراز کرده‌اند.

محمدابراهیمی با یادآوری اینکه، اشخاص مذکور مشمول مالیات‌های زیر ۱۰ میلیون تومان بوده‌اند، گفت: تنها حدود ۱۴ درصد از کل فعالان اقتصادی فارس یعنی ۳۷ هزار و ۷۱۳ مودی، مالیات مقطوع بالای ۱۰ میلیون تومان موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم پرداخت می‌کنند که مبلغ مالیات متعلقه به آنان در مجموع ۹۴۷ میلیارد تومان، یعنی حدود ۷۲درصد کل مالیات را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار