وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای از مذاکرات سازنده با طرف هندی پیرامون اختلافات مرزی خبر داد.

آمریکا بر روی هند به منظور اعمال سیاست مهار علیه چین حساب کرده است. اختلافات زیادی میان دهلی نو و پکن وجود دارد که واشنگتن می‌تواند با تکیه بر آن‌ها مقامات هندی را به همراهی با خود متقاعد سازد. اختلافات مرزی دو کشور یکی از این موارد است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع چین امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دهلی نو و پکن مذاکرات عمیق و سازنده‌ای درباره اختلافات مرزی میان دو کشور در بخش‌های غربی داشته‌اند. 

در این بیانیه آمده است: «دو طرف طی این مذاکرات موافقت خود را با حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی اعلام داشتند. فراتر از این مسئله، دو طرف تأکید دارند مشکلات باقی مانده میان خود را طی یک سازوکار سریع حل‌وفصل نمایند.»

این بیانیه می‌افزاید: «تحت هدایت مشترک رهبری دو کشور، در این دور از مذاکرات دو طرف نطقه نظر‌های خود و رویکردشان را اعلام و موافقت کردند ارتباطات و گفت‌وگو‌ها را از طریق مجاری نظامی و دیپلماتیک حفظ کنند.»

هند به تازگی از منظر جمعیت از چین پیشی گرفت و به پرجمعیت‌ترین کشور جهان مبدل شد. رقابت‌های اقتصادی میان دو کشور، در کنار نگرانی‌های امنیتی دهلی نو که باعث نزدیکی این کشور به واشنگتن می‌شود ازجمله مسائلی است که پکن درباره آن آگاهی کافی دارد. اختلافات مرزی به ویژه در منطقه کوهستانی رشته کوه‌های هیمالیا ازجمله مسائلی است که بار‌ها باعث زد و خورد‌های مرزی میان دو کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
برا آمریکا چه خبر بدی
آخرین اخبار