تولد بیش از هزار و ۶۰۰ نوزاد در بیمارستان شوشتری شیراز

رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری، از تولد هزار و ۶۱۲ نوزاد در ۴ ماهه نخست امسال در این مرکز خبر داد.

دکتر نغمه جمشیدپور رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری با بیان اینکه این بیمارستان به واسطه فعالیت ویژه در حوزه زنان، روزانه پذیرای مادران بسیاری برای تولد نوزادان شان است، اظهار کرد: آمار‌های سال ۱۴۰۱ نیز نشان می‌دهد ۴ هزار و ۸۹۶ نوزاد در این بیمارستان، چشم به جهان گشوده اند.

او آمار پذیرش بیمار در پارسال در این بیمارستان را ۷ هزار و ۷۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در بازه زمانی ۴ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۳۲ نفر بوده است.

جمشیدپور با اشاره به تلاش این مرکز درمانی برای فراهم آوردن انواع خدمات مرتبط با پزشکی زنان و زایمان در کنار یکدیگر در بیمارستان مادر و کودک شوشتری گفت: هم اکنون خدمات مربوط به جراحی زنان، اتاق عمل، اورژانس بستری و سرپایی، بلوک زایمان، نوزادان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، الکتروکاردیوگرافی، داروخانه، رادیولوژی، اکوکاردیوگرافی جنین و نوزاد، سونوگرافی، نبولایزر، نوار قلب جنین، ماموگرافی، آزمایشگاه تشخیص طبی و پاپ اسمیر در این بیمارستان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: همچنین بیمارستان مادر و کودک شوشتری با دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات درمانی در زمینه‌های مراقبت‌های بارداری، اورژانس زنان، مراقبت‌های پس از زایمان، زایمان در فضای خصوصی اتاق‌های LDR، مراقبت‌های ویژه نوزادان و فتوتراپی را برای مراجعان فراهم کرده است.

رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری فعالیت درمانگاه تخصصی بیمارستان مادر و کودک شوشتری را از دیگر بخش‌های پرمراجعه این مرکز عنوان کرد و افزود: این درمانگاه با دارا بودن متخصصانی در رشته‌های مختلف مانند داخلی، اطفال و نوزادان، تغذیه، جراحی عمومی، زنان و زایمان، روانپزشک، بیهوشی، طب فیزیکی و توانبخشی، به بیماران و مراجعان خدمات ارائه می‌دهد.

پذیرش بیش از ۴۸ هزار مراجعه کننده در درمانگاه بیمارستان مادر و کودک شوشتری

جمشیدپور با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۵۵۷ نفر در سال ۱۴۰۱ در درمانگاه تخصصی بیمارستان مادر و کودک شوشتری پذیرش شدند، اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست امسال نیز در این درمانگاه، ۲۶ هزار و ۷۸۸ نفر برای دریافت خدمات درمانی پذیرش شدند.

او یکی از سیاست‌های نظام سلامت کشور و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جهت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ایجاد بستر‌های تسهیل خدمت رسانی به خانواده‌ها و به ویژه مادران عنوان کرد و گفت: در همین رابطه، بیمارستان مادر و کودک شوشتری نیز با توجه به توانمندی‌های موجود و فعالیت در حیطه تخصصی سلامت مادران، مرکز مشاوره ناباروری را با ارائه خدماتی در زمینه‌های مامایی، روان شناسی، حقوقی، فقهی، اخلاقی و مشاوره ای، راه اندازی کرده است.
بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز در سال ۱۳۴۱، به همت شادروان محمدصادق شوشتری پایه گذاری شده است که در حال حاضر با ۶۴ تخت فعال، در زمینه خدمات پزشکی زنان و زایمان، پذیرای مراجعان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار