مدیرعامل آبفای البرز گفت: برای جریان داشتن وتوزیع آب با فشار متعادل در طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی در البرز، نصب مخزن ذخیره متناسب با تعداد واحد‌های مسکونی هر ساختمان ضروری است.

حمیدرضا نامداری  گفت: بدنبال افزایش دمای هوا در ماه‌های گرم سال و به تبع آن افزایش مصرف، طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی با احتمال افت فشار مواجه می‌شوند؛ بنابراین ضروری است ساکنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخیره به ازای هرخانوار ۲۵۰ لیتر و نصب پمپ بعد از این مخزن، فشار مناسب برای توزیع آب در طبقات فوقانی را ایجاد کنند.

 
وی افزود: برخی از شهروندان دراقدامی غیرمجاز وغیر فنی بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب می‌کنند که این امر علاوه بر این که موجب اختلال در شبکه توزیع آب شده وآب رسانی به سایرشهروندان را بامشکل روبرو می‌سازد، بخاطر نداشتن حجم آب ذخیره شده در زمان قطع آب شبکه، موجب سوختن مکرر پمپ بر اثر نوسانات شبکه  می‌شود بنابراین درصورت مشاهده وگزارش این موضوع، آبفای البرز اقدام قانونی را برای جمع آوری اینگونه پمپ‌ها به عمل خواهد آورد.
 
 نامداری ادامه داد: تعدادی از شهروندان هم بعد ازتخریب ساختمان قدیمی و افزایش تعداد واحد‌های مسکونی جدید، همچنان از کنتور قدیمی با قطر یک دوم، استفاده می‌کنند که لازم است به آبفای هر منطقه مراجعه کرده و قطر متناسب را افزایش دهند تا با افت فشار آب به خصوص درطبقات بالای ساختمان مواجه نشوند.
 
مدیرعامل آبفای البرز در پایان از کلیه هم استانی‌ها خواست با دقت درمصارف خود به ویژه درهنگام استحمام (کوتاه کردن زمان استحمام)، استفاده‌ی درست از کولر‌های آبی (استفاده از دور کند، تنظیم شناور آن ها، استفاده از سایبان ) و پرهیز از غرقابی کردن درختان  به گذر بدون تنش آبی از تابستان گرم کمک کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.