یک منطقه مرتعی به وسعت سه تا چهار هکتار در بخش بلده شهرستان نور دچار حریق شده است.

حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: حریق بعد از ظهر امروز در منطقه مرتعی بلده شهرستان نور اتفاق افتاده است.

او افزود: هنوز میزان خسارت مشخص نشده است اما شواهد نشان می‌دهد ۳ تا ۴ هکتار از مراتع این منطقه دچار آتش سوزی شده است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: در ابتدای حریق، گروه‌هایی از منابع طبیعی، هلال احمر و نیرو‌های مردمی برای اطفای حریق در صحنه حاضر شدند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه درخواست بالگرد داده شد

او که همراه بالگرد آتش نشانی اکنون در منطقه حضور دارد، گفت: این بالگرد از سد آبی در نوشهر آبگیری کرده است و در حال پرواز به سوی منطقه  برای خاموش کردن آتش است.

محمدی با بیان اینکه این بالگرد تا زمان کامل اطفای حریق در منطقه می‌ماند، افزود: با توجه به حجم آتش پیش بینی می‌شود آتش بزودی مهار شود.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران، هواشناسی و محیط زیست استان چند روز گذشته با صدور اطلاعیه هایی جداگانه با اشاره به افزایش دمای هوای استان  نسبت به  آتش سوزی در جنگل و مراتع هشدار داده بودند و از کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند خواسته بودند از روشن کردن آتش  خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.