مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعم از ثابت، سیار و پستی برای استفاده کودکان و نوجوانان موجود است.

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: ۳۵ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در مناطق مختلف استان در حال خدمات رسانی به جمعیت هدف که کودکان چهار تا ۱۷ سال هستند، بوده و ۱۳۸ نفر مربی فرهنگی، هنری، ادبی و ستادی در حال ارائه خدمات هستند.

وی اضافه کرد: ۶۰ نوع کارگاه تخصصی و فعالیت‌های عمومی در استان ارائه می‌شود و هزار کارگاه تخصصی حضوری در این راستا طی سال جاری ارائه شده‌است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کانون استان مشارکت جدی در راه اندازی کتابخانه‌های مناطق کم برخوردار مناطق محروم و مدارس داشته‌است.

آبسوران با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در سال گذشته ۱۱ موفقیت بین المللی را در بخش هنری داشته است، ادامه داد: برای طرح جا به جایی ساختمان فعلی کانون سلماس زمین اختصاص یافته و پس از جذب حمایت‌های ملی و استانی، به مرحله احداث و بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به تاسیس مراکز جدید در شهر‌های جدید استان وجود دارد لازم است که تعداد کتابخانه‌های سیار روستایی هم افزایش یابد.

وی با اشاره به قول مساعد مدیرعامل کانون برای تعمیر و تجهیز مراکز استان گفت: حمایت مالی از موکب فرهنگی اربعین نیز که در مرز تمرچین توسط کانون پرورش فکری راه اندازی خواهد شد، از مواردی بود که درباره آن برنامه ریزی‌هایی شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.