امروز با اعلام پرداخت تسیهلات 550 میلیون تومانی به تمامی پروژه های دارای اراضی دولتی شاهد افزایش ۲ برابری انگیزه سازندگان در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

 اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه های دولت به شمار می رود که  اجرای این طرح خود زمینه ساز بهبود و تقویت بازار مسکن به شمار می رود، اما در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان و انبوه سازان چشم انتظار دریافت این تسهیلات هستند و حتی با وجود آنکه دولت هر بار به بانک ها برای پرداخت این تسهیلات دستور می دهد، بسیاری از آنها از پرداخت آن  طفره رفته و برنامه ای برای پرداخت آن ندارند.

در همین رابطه امروز دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تخصیص تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی به تمامی پروژه‌های دولتی و خودمالکی خبر داده و اعلام کرده است که پس از تصویب افزایش سقف تسهیلات فردی به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان توسط شورای پول و اعتبار و ابلاغ آن به شبکه بانکی توسط بانک مرکزی و سوال بانک‌ها در این خصوص که این افزایش سقف فردی مشمول چه پروژه‌هایی می‌شود، با پیگیری وزارت راه و شهرسازی به موجب بند ۵ مصوبات نهمین جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور مقرر شد که افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی مشمول تمام پروژه‌ها اعم از اراضی دولتی و پروژه‌های خودمالک می‌شود.

بانک‌های عامل مکلف هستند با تائید وزارت راه و شهرسازی فارغ از هزینه باقی‌مانده نسبت به انعقاد قرارداد متمم افزایش تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان برای این پروژه‌ها اقدام کنند. بنابراین تکلیف بانک‌ها مشخص و باید بر اساس مصوبه مذکور که با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده است به تکلیف خود عمل کنند.

گفتنی است هنوز بسیاری از بانک ها در این حوزه همکاری لازم را نداشته و با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان اعلام می کنند که  تسهیلات ساخت مسکن خود زمینه ساز بهبود و تقویت و  کاهش قیمت تمام شده مسکن می شود، اما هنوز دولت در این زمینه برنامه جدی ندارد و این اقدام خود باعث می شود که شرایط برای بسیاری از سازندگان از جمله انبوه سازان و با افرادی که خود اقدام به ساخت مسکن می کنند دشوار تر شود.

گفتنی است پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در قالب تسهیلات ساخت زمنیه ساز تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور و در بسیاری از شهرهای مختلف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار