مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:

اعتبارات سفر رییس جمهور به حوزه شیلات تخصیص داده نشده است

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور به حوزه شیلات این استان موجب دگرگرگونی و جهش این حوزه در ۲ سال آینده خواهد شد.

سهراب صحرایی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : تصویب ۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای طرح‌های آبزی پروری به حوزه شیلات که از رهاورد‌های سفر رییس جمهور به کرمانشاه بود هنوز به این اداره کل ابلاغ و تخصیص داده نشده است.

وی گفت: در صورت تخصیص این اعتبار پیش‌بینی شده است هفت طرح نیمه تمام کلان و شاخص و پنج طرح جدید و اولویت‌دار در استان به اجرا گذاشته شود که اجرای آن‌ها می‌تواند تحول شگرفی را در بحث افزایش تولید و اشتغالزایی در استان به همراه داشته باشد.

صحرایی با بیان اینکه در صورت تامین به موقع این اعتبار اجرای آن‌ها بین ۲ تا سه سال زمان دربرخواهد داشت، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها پیش‌بینی شده است میزان تولید آبزیان در استان کرمانشاه به میزان بیش از ۱۳ هزار تن افزوده شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن افزایش تولید آبزیان استان در مجموع برای بیش از هزار نفر نیز اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

صحرایی افزود: از طرح‌های شاخصی که پیش بینی شده است با استفاده از این اعتبار اجرا شود فاز دوم مجتمع ماهیان گرمابی شهدای قصرشیرین، طرح ماهیان سردآبی پاوه و یک طرح هزار هکتاری دیگر در سومار است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود نزولات آسمانی و تامین آب یکی از اهداف این اداره کل حرکت به سمت و سوی مکانیزه کردن مزارع و استفاده از تکنولوژی و تجهیزات جدید در امر پرورش ماهی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.