یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره عملیات تروریستی حرم شاهچراغ و برنامه‌های این کمیسیون برای برقراری امنیت بیشتر مردم نکاتی را بیان کرد.

 بیش از نه ماه از عملیات تروریستی شاهچراغ نمی گذرد که یکشنبه شب گذشته مجددا شیراز در صدر خبرها قرار گرفت، آن هم بواسطه حمله تروریستی دوباره به آستان مبارک احمد ابن موسی یا همان شاهچراغ. ظاهرا دشمن دست روی اعتقادات مردم گذاشته و به نحوی قصد دارد آن‌ها را از حضور در اماکن متبرکه هراسان سازد، اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از عملیات تروریستی سال گذشته شاهچراغ چه برنامه‌هایی را برای برقراری امنیت بیشتر مردم مد نظر قرار داده و در مجموع به چه دستاوردهایی در خصوص امنیت ملی در همه شهرهای کشور رسیده است سوالی بود که از فدا حسین مالکی عضو این کمیسیون پرسیدیم.

درحالی که کمتر از یک سال از عملیات تروریستی در شاه چراغ شیراز می گذرد، یکشنبه شب مجددا این آستان متبرک مورد هدف حمله تروریستی قرار گرفت و این درحالی است که ماه پیش هم در زاهدان یک عملیات تروریستی انجام شد. چرا مجددا شاهد تکرار این عملیات ها هستیم؟

حادثه تروریستی  یکشنبه شب شیراز دومین حادثه ای است که در کمتر از یکسال در یکی از مراکز مهم مذهبی ما اتفاق افتاد و این نشان دهنده این است که دشمن جریانات اعتقادی ملت ایران را هدف قرار داده است و می‌خواهد احساسات مردم مسلمان را جریجه دار کند. ضمن اینکه این نوع نگرش را ما زمانی که داعش در عراق و سوریه بود کاملا دیدیم که آنها چه چیزی را هدف قرار داده بودند و به خوبی هم در آنجا سردار شهید سلیمانی عزیزمان تشخیص داده بودند و نهایتا دیدیم که داعش در این کشورهای اسلامی کاملا زمین گیر شد.  تحرک جدیدی که داعشی ها  در ایران، افغانستان و پاکستان  انجام داده‌اند که بخش عمده آن در پاکستان و افغانستان و بخش‌های این‌چنینی هم در درون کشور ما است نشان از یک سناریوی تنظیم شده ای است که در هرحال باید مراقبت ویژه ای صورت بگیرد. حوادث  روز های اخیر در پاکستان، افغانستان و ایران نشان از  استراتژی جدیدی است که دشمن نسبت به کشورهای اسلامی دارد، قبلا این تجربه را دشمن درکشورهای عربی مثل عراق و سوریه و این‌ها انجام داده و همانطور که گفته شد در آنجا زمین گیر شدند و الان دراین بخش این کارها صورت می گیرد.

فدا حسین مالکی

پس از حادثه تروریستی سال گذشته شیراز کمیسیون امنیت ملی چه برنامه هایی را برای چلوگیری از وقایع این‌چنینی در اولویت قرار داد؟

کمیسیون امنیت ملی در حادثه اولیه شیراز در راس یک هیاتی در آنجا حضور پیدا کرد و تمام ابعاد حادثه را مورد بررسی قرارداد و جلسات متعددی انجام شد و نیروهای امنیتی با یک نگاه جدیدی نسبت به این مراکز حساسیت خود را نشان دادند . نمونه آن دیشب است که دیدیم که فرد تروریست با توجه به هوشیاری مامورین دستگیر شد و این هوشیاری نیروهای امنیتی بود که باعث شد فرد تروریست نتواند از لایه دوم عبور کند و در همانجا وی را دستگیر کردند ،حتی می توانستند وی را در همان ابتدا با تیر بزنند تا اینکه وی را دستگیر کنند ولی اینکار را نکردند تا با دستگیری وی به یک سری سرنخ های جدیدی برسند.


بیشتربخوانید


در حال حاضر و با توجه به دستگیری فرد تروریست آیا سرنخ های جدیدی به دست آمده است؟

بله سرنخ های جدیدی به دست آمده و تعدادی هم دستگیر شده اند. طبیعی است که ما باید نسبت به اینگونه مراکز در سراسر کشور حساسیت های خاصی داشته باشیم. کما اینکه نیروهای امنیتی و نظارتی کشور برنامه هایی در این خصوص دارند.

پس از حمله تروریستی اول گمانه زنی ها براین بود که قطعا کمیسیون امنیت ملی باایحاد بسترهای لازم اجازه مجدد چنین تحرکاتی را درکشور نخواهد داد،ولی اینگونه نشد .چرا؟

طبیعی است که قرار براین است که این اتفاقات نیفتد،شما فاجعه قبل که در شیراز اتفاق افتاد را با حادثه دیشب مقایسه کنید،درست است رعب و وحشت برای مردم ایجاد شد اما اجازه داده نشد که دست به فجایع بیشتر بزنند که این نشان دهنده آمادگی نیروهای امنیتی است.

قبول ولی برای هراس زدایی چه کرده اید ،مردم نگران هستند خدای ناکرده شاید در مکان مذهبی دیگری و یکی دیگر از شهر ها نظیر این اتفاق بیفتد.

در ابتدای بحث عرض کردم دشمن یک سری مراکز دینی ،مذهبی و اعتقادی را هدف قرار داده است و می خواهد حساسات مردم را جریحه دار بکند و بر این اساس طبیعی است که دستگاه های ذیربط و نیروهای امنیتی ما آمادگی خود را بر همین اساس تنظیم کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی د راین زمینه نباشیم. البته می دانید خیلی جاها اینها می خواستند کارهایی انجام دهند که خنثی شد و عوامل آن دستگیر شدند ،در خیلی از مراکز دولتی و مذهبی نتوانستند کاری بکنند و دستگیر شدند.

از این دست بازدارندگی ها را به صورت مصداقی هم سراغ دارید که به آن اشاره کنید؟

درخیلی جاها بوده و می بینیم که در چند ماه اخیر وزارت اطلاعات اطلاعیه هایی درخصوص این دستگیری ها داد و این‌ها نشان از این است که جلوی اغلب تیم های تروریستی که می خواستند وارد کشور شوند گرفته شده است.چندی قبل در پاکستان نفری داشتیم که با مقامات ارشد این کشور از جمله فرمانده کل ارتش پاکستان ملاقات داشت و بنا شداز این جریانات تروریستی جلوگری شود و در آنجا صحبت شد که یک توافقاتی بین دوکشور صورت بگیرد.

عوامل عملیات تروریستی قبل شیراز احیرا اعدام شدند،بنظر شما آیا صرفا اعدام این افراد کفایت می کند و بازدارندگی لازم را خواهد داشت و یا بهتر است با یک راهبرد جدید وارد عمل شوید؟

قطعا آن بحث قضایی است که باید انجام شود و مباحث دیگر هم وجود دارد .

منبع: خبرآنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
نیروی امنیتی کجا بود
این تروریست با از جان گذشتگی یک خادم با دستان خالی زمین گیر شد
بعد نیروهای امنیتی وارد شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
خاک توسرتون که میگید چرا زنده دستگیرش کردن براین زنده دستگیر شد تا ازش اعتراف بگیرن خنگول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا،مرگ بر تروریست ،مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
مرگ بر ضد انقلاب اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
باید تمام کشورهای مسلمان جهاد کنند ترویسم. ریشه کن کنند اگر تروریسم قوی بشن برای کشورهای مسلمان چه سنی چه شیعه خطر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
تو رو بخدا افغانها را از کشور بیرون کنین واقعا تمام کشور پر از افغانی شده که تازگی ها هم به شدت گستاخ شده اند که حتی بچه هایشان در خیابان به بچه های ایرانی توهین میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر تروریست
Iran (Islamic Republic of)
خاتون
۲۰:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
من که اصلا نیروی امنیتی ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چون عرضه ندارید
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۵:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : تدابیری بی اندیشید نظامی انتظامی که از قبل از ورودی درب های حرم مطهر شاهچراغ و دیگر حرمهای مطهر آل رسول الله ص نظامیان امنیتی پلیس و نیروهای امنیتی اطلاعاتی مسلح لباس شخصی و بسیج مردمی مسلح همیشه طی شبانه روز در طی هر روز هر هفته هر ماه هر سال به صورت مستمر شبانه روزی کشیک بدهند و حسابهای سلاحهایشان و اسلحه هایشان جنگی به روز آمده شلیک به طرف تروریست‌های احتمالی که بخواهند عملیات تروریستی انجام دهند در آینده پابکا. آمده هوشیار بیدار باشند تا زمانی که تروریستی یا تروریستها خواستند هر گونه عملیاتی انجام دهند از دادرسان بیاورید و نباید این قصچضیه لوس و بی اهمیت و فراموش شود باید چونان آماده باشند نیروهای مدافعین حرمهای مطهر آل رسول الله ص که هر لحظه این احتمال را بدهند که می خواهد عملیات تروریستی شود باید برایش هر هزینه ایی پرداخت کنید باید اینچونین حفظ حراست شوند جرم‌های مطهر آل رسول الله ص و نگهبانان مسلح کشیک هم نباید هایشان پرت جای دیگری باشد و یا ترک پست و ترک فعل کنند که اگر کنند باید به دادگاه نظامی انتظامی تحویلشان دهید باید از حریم حرمهای مطهر و جسم جان زیارت کنندگان صیانت شود تنها نگهبانان غیر مسلح و دوربینها که بازرسی بدنی می کنند کفایت نمی کند و باید مجدانه محافظت شوند و آبولانس اورژانس و آتش نشانی هم باید همیشه در حرمهای مطهر ثابت حضور داشته باشند برای خدمات رسانی مداوم به زیارت کنندگان و صیانت از حرمهای مطهر . والسلام و صلوات التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
باشه ، اوامر دیگر چی ؟ چقدر حراف تشریف دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
برای امنیت زائران اربعین پیشگیری های لازم انجام بدهید
تا به کوری چشم دشمنان اسلام راهپیمایی اربعین حسینی با شکوه تر از سالهای قبل برگزار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
باید تیر تو پاش میزدن نه اینکه بتونه بیاد داخل حیاط که مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
به مردم میخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
این بار اگه بیاد میزنیم تو شست پاش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
باید در دم نگهبانان با شلیک تیر تروریست را از پای در می آوردند به گونه آیی که بعدها تخلیه اطلاعاتی و اعدام گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چشم ، حالا این بار و شما ببخشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
1- دم در نگهبانی درست است ، دلبندم
2-به گونه ای درست است ، مجید
3- اگر اول طرف را از پا در بیاورند ، چگونه بعد جسد را تخلیه اطلاعاتی کنند ؟ یا اعدام کنند؟ با مزه
4- خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
نیرو خدماتی مانع زمین گیری تروریست شد یا نیروی امنیتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
گزینه سه صحیح است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
امنیت را خود مسولین از بین بردن چراباید ۱۰ میلیون افغانی در ایران باشد .هم سرقت هم ناامنی بدون پرداخت کوچکترین مالیاتی از تمام امکانات استفاده می کنن وهمه اینها تمام درآمد خود رابه دلار تبدیل وبه افغانستان می برند.
این قاچاق دلار وخروج دلار وجودجمعیت عظیم این افغانی ها نباید نادیده گرفته شود.
هرجاتهران می روی افغانی می بینی کی اجازه داده اینها راحت درمدرسه ماتحصیل کنن.
حتی دربرنامه ستاره ساز هم افغانی هست چه وضعیتی هست برای ملت درست کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
جناب ملت ، فقط افغانستانی جرم می کند ؟ در حادثه تروریستی اهواز و مجلس و زاهدان همه ایرانی بودند ! خاوری و . . . که میلیاردی دزدی و اختلاس کردند افغانستانی بودند؟ جناب ملت ، این تروریست افغانستای نیست . جناب ، مگر تروریست های آمریکا و سوریه و آفریقا و عراق همه افغانستای هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
این چه وضعیه برای جناب این فرد افغانستانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
این حملات مشکوکه چرا حرم امام رضا که جمعیت زیادتری داره مورد حمله قرار نگرفته ؟؟؟ بنظرم حملات کنترل شدس برا اهدافی با حداقل کردن کشته ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
جناب شرلوک هلمز خیلی به مخت فشار وارد نکن ، چون با این وسعت تفکر ، یکباره اتصالی می کنه و آن موقع می شوی شعبان بی مخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
آیا نمی شود مثل جاهای دیگر یک موانعی گذاشت و از افرادی که می خواهند وارد شوند ، بازدید بدنی صورت بگیرد تا این فجایع پیش نیاید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
تروریست از گیت خروجی وارد حرم شده. شاهچراغ گیت ورودی و کنترل داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
می خواهی کل شهر و ملت را مسلح کنند ؟ یا حرم را پادگان نظامی کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
حرم حضرت معصومه س محافظ رفته بودن یه گوشه میگفتن میخندیدن در حالی که باید مسلح آماده و هرلحظه آماده شلیک کردن باشند
تا اسلحه در بیاره مسلح کنه که وقت گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
نه بابا ! محافظ حق خندیدن و نفس کشیدن ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
وقتی دولت به اتباع نان یارانه ای میدهد همین میشود کارت نانوا ثبت شده در کارتخوان هوشمند باید حذف شود تا اتباع نان به قیمت تمام شده خرید کنند نه مالیات میدن از یارانه نان وبنزین هم استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
نمیشه همه را با یه چوب راند چطور غربیها از مهاجران ایرانی خب رفتار میکنند من یه خانواده افغان سنی مذهب هفت تا بچه دارن شوهرش پارسال تصادف کرد رعیت و کارگر کشاورزی زمین عمو بنده بود الان زنه با چندین بچه قد نیم قد کنار خونه خواهرم برلش خونه رهن کردیم حتی همه اهالی کمک شون میکنن خونه نیمه تمام بچه هفت ساله شون بخدا من دلم آتش می‌گرفت که چگونه سیمان بلوک بلند میکرد تا خونه نیمه درست بشه قالب سکونت بشه خونواده خوبی هستن آروم با معرفت مومن پاک .ما انسانیم این حکومت هست که باید اتباع را سر و سامان بده اول سابقه شون در بیاره به همه مجوز اقامت نده مخصوصا سنی های وهابی کاملا رصد شوند بهشون کارت بانکی بدن مالیات بگیرن سرمایه شون بیارن داخل کشور کمک بسه به اقتصاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
همراه نان پنیر و چای شیرین هم می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چرا به شعور ما توهین میکنید حالا خوبه ماموران امنیتی نه در این حادثه و نه در حادثه حرم امام رضا در زنده دستگیر کردن تروریست هیچ نقشی نداشتند
باید آن خادم عزیز بلافاصله به استخدام نیروهای امنیتی گردد
ثابت کنید از این پس در ایران برای کار دنبال آدم میگردیم نه برای آدم دنبال کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
وقتی یه عده فتنه گربرای به دست آوردن مقاصدسیاسی خوددعوت به آشوب واغتشاش می کنند،تروریست هاازاین فرصت استفاده کرده در لایه های امنیتی،شکاف ایجادمی کنند،درست مانندسوریه که الان به خرابه ای ویرانه تبدیل شده است،عرق،سوریه،لیبی،وهزاران مورددیگرنشانه آزادی بیان غرب وآمریکاست،اگردوستی باآمریکاواروپابرای این کشورهاآب ونان داشت برای ایران هم خواهدداشت
Germany
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
کمیسیون امنیت ملی در حادثه اولیه شیراز در راس یک هیاتی در آنجا حضور پیدا کرد و تمام ابعاد حادثه را مورد بررسی قرارداد و جلسات متعددی انجام شد و نیروهای امنیتی با یک نگاه جدیدی نسبت به این مراکز حساسیت خود را نشان دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اتباع خارجی تو ایران خیلی زیاد شدن خیلی هاشونم اسلحه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
کدام لایه دوم امنیتی!اگه اون نیروی خدماتی با شجاعت و از جان گذشتگی جلوی اون تروریست رو نمی گرفت اون تروریست همینطور داشت شلیک می کردو جلو میرفت.تروریسته ۱۱ تیر شلیک کرده به ۸ نفر خورده،اون روز ۲۴۰ تیر جنگی با خودش برده بود اگه اون مرد شجاع جلوشو نمی‌گرفت آمارهای زخمی و کشته ها خیلی ترسناک بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چه صورت زشت وکثیفی داره این ملعون اینا یه مشت گدا گشنه یا از خوشی زیاد دست به این طور کارا میزنن لعنت بهشون
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اینا بیشتر گشنه فکری و‌گدای اندیشه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
با با این کلی آرایش کرده
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
میتونستم به پای تروریست شلیک کنند تا زنده بمونه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
بهترین کار هدف گلوله قرار ندهید بهتره همدستانش رو پیدا می‌کنید جایگاه ومخفیگاهشون رو وچه برنامه های دیگه ای دارن تخلیه اطلاعاتی بشن بعدا هم رو اعدام کنید اینا اصلا نباید دادگاهی و ندانی بشن وچند سال بعد آزاد بشن باز یک جنایت دیگه همه باید اعدام بشن اون دفعه ۲ نفر رو اعدام کردید کارتون اشتباه هست هر کدومشون یک قاتل وایمکس تربیت شدن پس اگه موقعیت رو داشتن اونا هم آدم می‌کشتند به هر حال با همکاری همدیگه وسایل قتل رو آدم‌کشی رو آماده کردن اگه کشته میشد چطور مخفیگاه وبرنامه های بدیشون رو میفهمیدید اینا یکی یکی میان اگه یکی کشته شد یکی دیگه بره کار بدیشون رو انجام بدن همه یک دفعه نمیان تا هدفهاشون نسوزه ممنون که نکشتینش دست نیروی خدماتی حرم دست خدا شد و اون قاتل کافر ملحد رو به دام انداخت خدا رو شکر امداد غیبی فرستاد وکمک کرد خدایا شکرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
این حرف چرته
میدانی چی میگی معنی حرفت اینه تروریست هرچقدر دوست داره مردمو بکشه چون میخواهند زنده بگیرنش
دوست داری خودت رو جای مردم بگذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
عاقبت راه دادن اتباع بیگانه به کشور!!کی میخواین از ورودشون جلوگیری کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
آقایی که تروریست رو هل داد خدماتی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
آقایی که تروریست رو هل داد خدماتی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
به خانواده ی مرحوم تسلیت میگم و امیدوارم حال مجروحین بهبود پیدا کنه ترور محکوم بوده و هست و بدون چشم پوشی باید عامل این ترور مجازات بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
فقط حرف حرف حرف آنهم برای منیت خودشون
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
بریدباهاش شلفی بگیرید
شلفی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
من نمیدونم نقش اون فردی که درب ورودی نشسته بود و با صندلی فرار کرد چی بوده؟! در صورتیکه میتونست از همون ابتدا به نوعی مانع ورود مهاجم بشه. از بکارگیری چنین افراد بی مسئولیت خودداری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
واقعا دستگیری داعشیه توسط خادمه معجزه بود و داعشیه انگار جادو شده بود و خادمه رو نمیدید با اینکه خادمه تا چند متری کنارش رسیده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اره شما گفتی ماهم باور کردیم اگه خدماتی نبودکه ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
آخه چرا یه حرفی میزنید که خودتون توش بمونین؟
اولا که نیروهای امنیتی نگرفتنش و یه نیروی خدماتی جلوشو گرفت. بعد هم کجای دنیا اجازه میدن یه تروریست مردم رو بکشه چون میخوان زنده دستگیرش کنن؟؟؟خیلی راحت بگین حواسمون جمع نبود که از یه سوراخ دوبار گزیده شدیم. البته من منکر امنیت بالای کشور و خدمتان بی بدیل پاسداران امنیت نیستم. ولی لطفا خلا ها رو پر کنید. و با چنین جوابهایی ملت رو عذاب ندین. حقیقت اینه که وقتی میدنین تمام مراکز مذهبی ممکنه هدف حمله تروریستی باشن باید آماده باش کامل بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
از کجا فهمیدی که نیروی خدماتی بوده باهوش
طرف با فن رزمی زدش زمین چرا چرت میگی مشخصه که نیروی امنیتی لباس شخصیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
برو خبرها رو بخون. آقای فرزاد بادپا نیروی خدماتی حرم که یک سال و دوماه در حرم مشغول خدمت رسانی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
ناشناس۰۹:۳۱۲۴ مرداد ۱۴۰۲
یعنی نیروی خدماتی نمیتونه قبلا تو زندگیش کلاس رزمی چیزی رفته باشه؟ من خودم نیروی خدماتی ام و تا حالا سه تا رمان چاپ کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اگر ان نیروی خدماتی نبود فاجهه بیشتر از این میشد .نیروی امنیتی بعد از خرابکاری چه فایده که بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اگه اون بنده خدا نیروی خدماتی جلوشا نگرفته بود که الان ده بیست نفری را کشته بود ،میخواستید زنده دستگیرش کنید؟بعد کشتن مردم؟!دارید به عقل مردم توهین میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
از هر کشوری که امده همان کشور را مورد مواخذه قرار دهید و کانون های پرورش تروریستها دران کشور را بخشکانید. بایستی برخورد سختی با ان کشور هر که میخواهد باشد انجام دهید. احضار سفیر ان کشور دردی را درمان نخواهد کرد مانند احضار سفیر کشور همجنس باز سوئد به دلیل زندانی کردن حمید نوری یا قران سوزی. بایستی از خودمان یک اقتدار نشان دهیم.