آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیام تسلیتی در پی حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی علیه السلام (ع) و شهادت و مجروحیت تعدادی هم‌وطنان، گفت: نهاد‌های امنیتی تحرکات تروریستی را در نطفه محو کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی،در پیام خود آورده است: خبر جسارت مجدد به حرم حضرت احمد بن موسی و شهادت و جراحت تعدادی از هم‌وطنان و زائران آن حرم مطهر موجب تألم و تأثر شدید شد.

آیت الله مکارم شیرازی افزوده است: قطعا این جنایات، از سرِ زبونی و خواری صاحبان قلب‌ها و ذهن‌های سیاه و منحرف برنامه‌ریزی و اجرا شده که مورد حمایت مالی، تبلیغاتی و اطلاعاتی دشمنان قسم خورده اسلام و امت ولایی ایران هستند.

مرجع تقلیدشیعیان ادامه داده است: بحمد الله با جان فشانی عزیزان و نیرو‌های شجاع حاضر در محل، جلوی جنایت بزرگی گرفته شد، ولی بر نیرو‌ها و مسئولان امنیتی و انتظامی کشور لازم است با تلاش مجدّانه بستر این حرکات را برچیده و این گونه جنایات را در نطفه محو نمایند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرده است: اینجانب به مصیبت دیدگان این واقعه تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات شهید این جنایت و صحت و سلامت مجروحان آن را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون ۲ نفر شهید و هفت نفر (۵ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آن‌ها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار