رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به حق در مهارت آموزی زندانیان تبریز شایسته عمل کرده و با زندان‌ها تعامل بسیار خوبی داشته است.

آقای خلیل اللهی در نشست شورای مهارت استان آذربایجان شرقی پر کردن اوقات فراغت زندانیان، تربیت نیرو‌های متخصص، کسب درآمد و پیشگیری از آسیب پذیری خانواده زندانیان را از جمله اهداف برنامه‌های اصلاحی و مهارت آموزی برشمرد.

آقای کلامی معاون اقتصادی آذربایجان شرقی هم در این نشست مهارت آموزی زندانیان را موضوع مهمی برشمرد و گفت: ارتقای شاخص‌های فرهنگی مقوله‌ای است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جامعه پذیرای زندانیان مهارت آموخته بعد از آزادی و یاریگر این قشر برای اشتغال و کسب درآمد باشد.

آقای پروین مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها هم در نشست شورای مهارت استان توجه ویژه مسئولان آذربایجان شرقی به مهارت آموزی زندانیان را قابل ستایش دانست و گفت: اشتغال و کسب درآمد برای زندانیان در کاهش جمعیت کشوری زندان‌ها نقش بسزایی دارد از این رو با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای پارسال حدود ۱۰۰ هزار گواهینامه مهارت به زندانیان کشور صادر شد و در آذربایجان شرقی هم تنها در ۴ ماهه نخست امسال ۱۶۲۵ گواهینامه مهارت آموزی صادر شد.

 وی گفت:پارسال ۴۶ هزار زندانی مولد داشتیم که ماهانه حقوق دریافت می‌کردند و با توجه به توسعه مهارت آموزی در زندان ها این آمار روز به روز افزایش می‌یابد.
در آیین اختتامیه مسابقات مهارت‌های زندانیان آذربایجان شرقی از نفرات برتر ۷ مهارت تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.