رئیس کمیسیون تحقیق پارلمان آلمان از روند نجات کارمندان پیشین افغانستانی که برای اردو و سازمان های آلمانی کار کرده بودند، انتقاد کرد.

میشائل مولر، رئیس کمیسیون تحقیق پارلمان آلمان در مورد مأموریت این کشور در افغانستان، از روند بسیار کند نجات کارمندان پیشین افغانستانی که برای اردو و سازمان های آلمانی کار کرده بودند، انتقاد کرد.

به نقل از رسانه‌های آلمانی، میشائل مولر که ریاست کمیسیون تحقیق در مورد مأموریت افغانستان را به عهده دارد، در مورد خروج سربازان آلمان از این کشور به روزنامه «تاگس اشپیگل» گفت: «من درک می کنم که حکومت آلمان می خواهد بداند چه کسی به کشورمان می آید. جریان تحقیقات امنیتی مهم اند، اما باید سریع تر انجام شوند.»

این سیاستمدار افزود که ۳۰ تا ۴۰ هزار افغانستانی که برای آلمان کار کرده بودند، پذیرفته شدند: «اما ۱۰ هزار نفر باقی مانده در افغانستان نباید تنها گذاشته شوند، بلکه باید حالا آن ها را سریعاً کمک کرد.»

در همین حال «شبکه مشارکت نیروهای محلی» در آلمان، در ارتباط به درس گرفتن از تجارب مأموریت در افغانستان، خواستار یک برنامه برای حفاظت نیروهای محلی شده که برای اردو، نیروهای پلیس و در بخش همکاری های انکشافی آلمان کار کرده بودند.

پیش از این وزارت‌های داخله و خارجه آلمان با نشر اعلامیه‌ای مشترک گفتند که برای برنامه جدید انتقال افغانستانی های آسیب‌پذیر به آلمان هیچ درخواست فردی و جدید پذیرفته نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
sarwar
۰۲:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
آلمان درقسمت کارمندان محلی که با اداره GIZ PCP کارکرده هیچ توجه نکرده همه اینها دربی سرنویشتی به سرمی برند