مردم بردسکن از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان کمک نقدی، طلا و نقره برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بردسکن در دیدار با دادستان این شهرستان گفت: تعهد امسال شهرستان بردسکن برای بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد تومان است که تاکنون ۸۰ درصد از این تعهد محقق شده است.

حاج محمد اسماعیل نیا افزود: در ماه محرم با پرچم گردانی گنبد مطهر امام حسین علیه السلام که در سطح روستاها انجام شد بانوان این شهرستان بیش از ۵۰۰ گرم طلا و نقره برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند.

وی همچنین گفت: در همایشی که با حضور مسئولان هیئت‌ های عزاداری سطح شهرستان بردسکن برگزار شد تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع آوری شده است که با احتساب نذورات طلا و نقره هدایای جمع آوری شده ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

اسماعیل نیا اظهار امیدواری کرد: تا پایان ماه صفر و با فعال شدن ستاد فرعی ادارات و معادن تعهد شهرستان بردسکن به بیش از یک میلیارد تومان برسد.

وی اظهار داشت: بانوان روستای حسن آباد از توابع بخش شهرآباد بیشترین هدیه طلا و نقره را داشته‌ اند.

اسماعیل نیا با بیان اینکه موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود گفت: امروزه اکثر طرح ها در اماکن مقدسه کربلا، نجف، سامرا و کاظمین رو به اتمام و یا در حال اجرا است و صحن حضرت زینب با بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع تا پایان امسال تکمیل و تحویل تولیت خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه بین الحرمین افزود: در صورت تامین آب شرب قرار است بین الحرمین به صورت چند طبقه احداث و ظرفیت زائرین از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند.

عباس درودی نیا دادستان شهرستان بردسکن هم از اقدامات ستاد بازسازی عتبات در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: مردم شهرستان بردسکن در انجام کارهای فرهنگی و مذهبی پیشتاز هستند و با قدم برداشتن در راه اهل بیت علیه السلام خودشان را بیمه می‌ کنند.

وی آمادگی خود را برای تامین زمین ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد یک قطعه زمینی برای ساختمان اداری ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان واگذار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.