معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یک سری از تخت های بیمارستان حضرت رسول به ساختمان دیگری منتقل شده اند.

بر اساس اعلام آتش نشانی، ١٢٩ ساختمان نا ایمن در تهران داریم که برخی از این ساختمان‌ها بیمارستان‌های فرسوده هستند. در این راستا دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه بازسازی و ایمن سازی ساختمان بیمارستان‌های مورد نیاز برنامه ریزی کرده است.

مشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای طرح جایگزین بیمارستان حضرت رسول، زمین اجرای این طرح در نظر گرفته شده است. بررسی ها نشان می دهند که دو ساختمان این بیمارستان نا ایمن هستند و حجم استفاده از بخش ها را کم کرده اند. یک سری از تخت ها نیز به ساختمان دیگر این مرکز درمانی منتقل شده اند.

به گفته وی بررسی ها نشان می دهند که ساختمان هایی از بیمارستان حضرت رسول ناایمن هستند و برای این بیمارستان باید طرح جایگزین در نظر گرفته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: یکی از موضوعات مهم بحث ایمن سازی ساختمان ها و به خصوص بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

مشکی گفت: الان تمام تخت های بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت رسول پر هستند و ضریب اشغال تخت بخش های عمومی حدود ۹۰ درصد است.

رحیم نیا، مدیر برنامه ریزی مالی و بودجه دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر یک سری از بیمارستان ها و مراکز درمانی در سراسر کشور دارای بافت قدیمی هستند که باید برای ایمن سازی و بازسازی این مراکز درمانی فکری اساسی انجام شود.

او گفت: در برخی از شهرهای کشور بیمارستان هایی وجود دارند که قسمتی از آن ها ساخته و ایمن سازی شده است. بخشی دیگر کار ساختمان شروع نشده است که می توان بیماران را به بخش های بازسازی شده منتقل و قسمت دیگر ساختمان مراکز درمانی را بازسازی و مرمت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار