سفیر پاکستان در کشورمان:

روابط پاکستان و ایران به دلیل تعهد رهبران دو کشور رو به گسترش است

حیات قریشی گفت: روابط پاکستان و ایران مبتنی بر قرابت تاریخی است و به دلیل تعهد رهبران دو کشور روابط رو به گسترش است.

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در کشورمان روز دوشنبه در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال پاکستان با اشاره به اهمیت تاریخی این روز و ادای احترام ویژه به بنیانگذاران این کشور مسلمان و مستقل و همچنین عرض تبریک به جامعه پاکستانی خارج از این کشور، از آنان خواست تا متعهدانه به کشور خود خدمت کنند.

وی افزود: پاکستان از زمان استقلال با چالش‌های بسیاری روبرو بوده ولیکن به لطف خداوند متعال و با فداکاری و سختکوشی مردمان آن، همواره توانسته بر این موانع فائق آمده و در مسیر خود به سوی کشوری مدرن و روبه توسعه گام بردارد.

حیات قریشی تاکید کرد: پاکستان و ایران به عنوان دو ملت برادر و دوست که روابط آن‌ها مبتنی بر قرابت تاریخی و ریشه‌های عمیق فرهنگی و مذهبی است. روابط پاکستان و ایران به دلیل تعهد رهبران دو کشور رو به گسترش است.

سفیر پاکستان در کشورمان درباره موضوع جامو و کشمیر از جامعه بین‌الملل خواست تا در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز این مناقشه مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت اقدام کنند.

مراسم رسمی هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال پاکستان روز دوشنبه با حضور پاکستانی‌های مقیم ایران و کادر سفارت در تهران برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود ملی پاکستان آغاز شد و رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان ضمن ادای احترام ویژه به قائد اعظم (محمد علی جناح)، علامه اقبال و رهبران جنبش مردمی که پاکستان را به ایجاد یک کشور مستقل و مسلمان رهنمون کردند، پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد.

در ادامه پیام‌های رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان قرائت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار