ایمن سازی بیش از ۷ هزار راس دام علیه تب برفکی در شهرستان دزپارت

بیش از ۷ هزار راس دام سبک و سنگین در بخش قارون شهرستان دزپارت بر علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شدند.

طهمورث کایدی نماینده دامپزشکی خوزستان در دزپارت گفت: دومین اردو جهاد دامپزشکی در بخش قارون شهرستان دزپارت با حضور اکیپ‌های دامپزشکی، مرکز بهداشت، ناحیه سپاه و دهیاران شهرستان در مناطق محروم سادات حسینی به اجرا در آمد.

او می‌گوید: در این اردو جهادی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام‌های منطقه از قبیل، انجام واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین و سبک، هاری در سگ‌های نگهبان و همچنین سم پاشی دام‌ها و جایگاه نگهداری دام‌ها، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی پرداخته شد.

به گفته او در این اردوی جهادی بیش از ۷ هزار راس دام سبک و ۷۵۰ راس دام سنگین برعلیه بیماری تب برفکی و ۲۰ قلاده سگ نگهبان نیر بر علیه هاری واکسینه گردیدند.

کایدی گفت: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگل‌های خارجی دام و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ انگل زدایی دام و سم پاشی رایگان جایگاه‌های نگهداری دام صورت پذیرفت و دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه گردید.

نماینده اداره کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی، توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری و رفع محرومیت در این شهرستان برگزار گردید.

ابن مقام مسئول برگزاری رزمایش‌های جهادی دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد که این امر رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.