دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از نهایی شدن نام نویسی ۳۶۶ داوطلب برای انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد.

 سید جواد هاشمی مهر با بیان اینکه از این تعداد ۳۴۶ نفر آقا و ۲۰ نفر خانم هستند، افزود: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۱۴۳ نفر نام‌نویسی کردند که ۱۳۱ نفر آقا و ۱۲ نفر خانم هستند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ۱۳۷ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۳۲ نفر آقا و ۵ نفر خانم و در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ۸۶ نفر نام‌نویسی کردند که ۸۳ نفر آقا و ۳ نفر خانم هستند.
 
وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد ۹۵ داوطلب بودند، گفت: برای مجلس دوازدهم ۳۶۶ داوطلب نام نویسی کردند که این رقم نسبت به سال ۹۸ افزایش حدود چهار برابری دارد.
 
تعداد داوطلبان زن در سال ۱۳۹۸ برای مجلس یازدهم ۵ نفر بودند که این رقم برای مجلس دوازدهم با افزایش ۴ برابری به ۲۰ نفر افزایش یافت.
 
در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برای مجلس دوازدهم ۱۴۳ نفر نام نویسی کردند که این رقم در دور گذشته در این حوزه انتخابیه ۲۸ داوطلب (۲۷ آقا و یک خانم) بود.
 
در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۵ آقا و ۳ خانم نام نوسی کردند که این رقم برای مجلس دوازدهم ۱۳۷ داوطلب (۱۳۲ آقا، ۵ خانم) را نشان می دهد .
 
در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹ داوطلب (۱۸ آقا و یک خانم) نام نویسی کردند و برای مجلس دوازدهم در این حوزه از ۸۶ داوطلب (۸۳ آقا و ۳ خانم) نام نویسی شد.
 
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.