نخست‌وزیر لهستان قصد دارد راهکاری برای ارائه نظر شهروندان درباره مهاجران اوکراینی به این کشور ارائه کند.

«ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان، اعلام کرد که قصد دارد در ماه اکتبر یک نظرسنجی از شهروندان داشته باشد و در آن از آن‌ها بپرسد که آیا به حضور پناهجویان اوکراینی اعتراض دارند.

به گزارش آرتی،  موراویسکی در ویدئویی در شبکه اجتماعی از مردم پرسید: «آیا از پذیرش هزاران مهاجر غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا تحت مکانیسم جابجایی اجباری تحمیل شده توسط بوروکراسی اروپایی حمایت می‌کنید؟»

در ادامه این ویدئو هم «یاروسلاو کاچینسکی» رهبر حزب حاکم قانون و عدالت افزود: «آیا می‌خواهید این اتفاق در لهستان نیز بیفتد؟ آیا می‌خواهید دیگر ارباب کشور خودتان نباشید؟»

پیش‌بینی می‌شود نظرسنجی مدنظرِ موراویسکی در ماه اکتبر و در زمان انتخابات پارلمانی این کشور برگزار شود. این در واکنش به پیشنهاد وزرای خارجی اتحادیه اروپا برای پذیرفتن اسکان پناهجویان از اوکراین به دلیل حملات روسیه انجام می‌شود. لهستان و مجارستان از جمله کشور‌هایی بودند که به این طرح اعتراض کردند.

این سیستم از پناهندگی در اروپا پس از ورود بیش از یک میلیون مهاجر غیرقانونی به اتحادیه اروپا – که بیشتر از سوریه بودند – در کشور‌هایی مانند ایتالیا و یونان و ایجاد یک بحران سیاسی، مورد بررسی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار