وزیر کشور گفت: به بررسی ابعاد مختلف حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) خواهیم پرداخت.

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان سفر به شیراز گفت: در حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ که در آن تعدادی از هموطنان و زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) مجروح و یک نفر شهید شدند از طرف دشمنان قسم خورده ما است و اینکه دشمنان ما تصور کنند با این حرکت های بزدلانه و آتش گشودن بر روی مردم می توانند امنیت و ثبات ما را به خطر بیاندازند اشتباه می کنند چرا که ملت ما استوار است. 

وی، سکوت مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر را مروج اینگونه اعمال تروریستی دانست و گفت: سال گذشته نیز شاهد همین اتفاق در حرم مطهر بودیم که گروهی از عزیزان شهید شدند و تمام مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر سکوت کردند و همین سکوت و حمایت‌های آنها مروج اینگونه اعمال تروریستی است. 

وی ادامه داد: منتظر خواهیم بود که ببینیم عکس‌العمل آنها در قبال این حادثه تروریستی چه خواهد بود که البته قابل پیش بینی است که همانند مرتبه قبل مُهر سکوت به این اقدام تروریستی بزنند و عکس العملی نشان ندهند. 

وحیدی، عکس العمل نیروهای حفاظتی و امنیتی حرم مطهر در ابتدای وقوع حادثه تروریستی را به موقع توصیف کرد و افزود: هم اینک نیز کار در کنترل نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است و بر اوضاوع مسلط هستند.وی ادامه داد: کسانی که در این کار همکاری، مشارکت و پشتیبانی کردند به شدت به عقوبت خواهند رسید و دشمنان ملت رها نخواهند شد.

حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) همان تداوم قرآن سوزی در کشورهای غربی است

وزیر کشور با بیان اینکه زائران ما صرفا به گناه عشق به اسلام عزیز و اهل بیت (ع) مورد حمله تروریست خبیث قرار می‌گیرند اظهار داشت : این ادامه همان حرکتی است که در کشورهای غربی قرآن می سوزانند و به اسلام توهین می‌کنند.

وی گفت: دنیا باید متوجه شود که این جریان های تروریستی معمولا با سکوت مجامع بین المللی و یک نوع از حمایت های از طرف آنها مواجه است که این برای آنها موجب شرمساری است.  آنها فکر می کنند که با این روش‌ها می توانند مردم ما را از عشق به اسلام باز دارند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش تولیت شاهچراغ (ع) زائران پس از حادثه سال گذشته سه برابر شده‌اند که این نشان می‌دهد که آنها هدف های کوری دارند که قطعا به آن دست نخواهند یافت و دستگاه های امنیتی به شدت با آنها و کسانی که پشتیبانی می کنند بخورد خواهند کرد و انتقام سختی را از آنها خواهند گرفت.

ایرانیان حتی با اقدامات تروریستی از امامت هم دوری نمی‌کنند

وی اضافه کرد: نیرو‌های امنیتی و انتظامی در تلاش هستند تا ضربه سختی به دشمنان اسلام وارد کنند این در حالی است که جامعه غرب پس از این حادثه تروریستی سکوت اختیار کرده و آنان که مدعی حقوق بشر هستند تاکنون هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

وزیر کشور افزود: این دومین واقعه طی یک سال گذشته بوده که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) عملیات تروریستی انجام شده است.

او اضافه کرد: در جریان سفر به استان فارس علاوه بر بررسی وضعیت نسبت به بررسی چگونگی انجام این عملیات تروریستی اقدام شد.

وحیدی تاکید کرد: تروریست تکفیری که اجرا کننده این عملیات بود توسط مردم، نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی دستگیر شده و مراحل بازپرسی از این عامل تروریستی نیز آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
پارسال بعد از امینی مرگ مهسا امینی اتفاق افتاد امسال هم نزدیک به سال امینی اتفاق افتاد حادثه تروریستی شاهچراغ علیه السلام این چه معنی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
اخراج افغان های مجرد ، از ایران را به عنوان یه شهروند از شما درخواست دارم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
حکیمانه و عاقلانه برخورد میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اگه چیزی نداریم خدا رو شکر امنیت داریم...!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
خیلی زحمت میکشید که ابعاد مختلف عملیات تروریستی شیراز را بررسی می کنید.. از شما خیلی ممنونیم سردار...