۱۲۰ میلیارد ریال از تسهیلات مردمی سفر رئیس جمهور به همدان پرداخت شد

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان همدان گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال از تسهیلات مردمی سفر رئیس جمهور به این استان (مرداد سال ۱۴۰۱) از سوی این بانک پرداخت شده است.

ارسلان حسن پور گفت: پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ضروری با کارمزد چهار درصد به افرادی که برای ریاست جمهوری نامه نوشته بودند یکی از برنامه‌های صندوق کارآفذرینی امید در یکسال گذشته بود.

او گفت: هر چند تقسیم بندی میزان پرداختی به متقاضیان عادلانه و کارشناسی شده نبود با این وجود سهم پیش بینی شده برای این بانک ۱۵۰ میلیارد ریال بود.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان همدان گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال به افرادی که نامه نوشته بودند توسط بانک پرداخت شده است علاوه بر این یک هزار متقاضی دیگر با توجه به درخواست بیش از رقم مصوب ۱۵۰ میلیون ریالف از محل‌های دیگر تسهیلات دریافت کردند.

حسن پور گفت: یکسری از متقاضیان به علت داشتان مشکلات تقسیط و امهال تسهیلات دریافتی خواستار حمایت و پشتیبانی بانک بودند که حمایت‌های لازم صورت گرفت.

بیش از ۷۲ هزار نامه به سه روش تماس تلفنی مردم با سامانه سامد (۱۱۱)، درخواست مکتوب مردم و جمع آوری نامه‌ها با پیش بینی تعدادی صندوق و راه اندازی میز ارتباطات مردمی در دستگاه‌های دولتی با حضور نمایندگان تام الاختیار وزرا در ادارات جمع آوری شد که ۱۷ هزار و ۹۷۶ مورد، درخواست تسهیلات بانکی به منظور تامین هزینه درمان، تحصیل و معیشت و مسائل ضروری بود.

به همین منظور ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۶۰ ماهه به ۱۷ هزار ۹۷۶ متقاضی از سوی دولت به استان تخصیص یافت.

حدود ۱۴ هزار نامه و درخواست برای کمک بلاعوض بود که بیشترین میزان جامعه آماری درخواست‌های مردمی مربوط به وام‌های بانکی در قالب تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض می‌شود.

همچنین چهار هزار و ۴۰۰ درخواست مردمی برای دریافت تسهیلات کلان و میلیاردی از جمله پنج هزار میلیارد ریالی بود.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.