رئیس مرکز بهداشت چابهار گفت: کمپین واکسیناسیون سرخک با هدف واکسینه کردن سه هزار و ۳۹۷ نوزاد در گروه سنی ۶ تا ۱۲ ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های و خانه‌های بهداشت اجرا می‌شود.

 عبدالرسول خدمتی  اظهارکرد: واکسیناسیون سرخک در نوزادان و کودکان چابهاری به دلیل همجواری با کشور پاکستان اهمیت زیادی دارد چون سرخک نوعی بیماری ویروسی با قدرت سرایت بسیار بالا است که از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی منتقل می‌شود.

وی افزود: دوران نهفتگی بیماری سرخک حدودا ۲ هفته است که پس از آن با علائمی مانند تب، بی‌حالی و بی‌اشتهایی در کودکان بروز پیدا کرده و پس از آن با ظاهرشدن دانه‌های قرمزرنگ در صورت و گردن و سپس کل بدن ادامه می‌یابد که در موارد حاد و شدید می‌تواند منجر به مرگ شود.

رئیس مرکز بهداشت چابهار گفت: خوشبختانه این بیماری از طریق واکسیناسیون به‌ موقع کودکان قابل‌ پیشگیری است و به همین منظور کمپین واکسیناسیون سرخک با هدف پیشگیری از شیوع بیماری و مقاوم‌سازی کودکان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین گروه سنی یک تا پنج سال که واکسن سرخک یک‌سالگی و ۱۸ ماهگی را دریافت نکرده‌اند نیز می‌بایست هرچه سریع‌تر واکسن سرخک را دریافت کنند.

خدمتی اظهار کرد: هم اکنون تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای این به‌کارگیری شده و امیدواریم با توجه‌ به تجربیات گذشته ایمن‌سازی جمعیت هدف این کمپین به طور کامل انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار