رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به پلمب هشت واحد مشاوره املاک در این شهرستان گفت:  این واحد‌های مشاور املاک غیرمجاز به اماکن معرفی شده‌اند تا نسبت به پلمب آن‌ها اقدام شود.

محمد غلانی گفت: ابتدا به این واحد‌ها اخطار داده و مهلت ۱۰ روزه‌ای به آن‌ها داده می‌شود اگر اقدامی برای کسب مجوز نکردند، پلمب آن‌ها قطعی است.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول می‌گوید: این واحد‌های مشاور املاک وقتی مجوز ندارند نمی‌توانند کد رهگیری صادر کنند.

او گفت: در حال حاضر هیچ یک از مشاوران املاک دزفول نمی‌توانند قرارداد دستی بنویسند و هیچ واحدی حق نوشتن پیش قرارداد را ندارند؛ قرارداد باید به صورت سیستمی انجام شود.

به گفته او واحد‌های صنفی مشاور املاک باید پروانه کسب، مقررات داخلی اتحادیه مشاوران املاک و نرخ نامه واحد صنفی را در معرض دید قرار دهند.

غلامی گفت: قرارداد منعقد شده در واحد‌های مشاور املاک فقط به صورت پرینت شده با نصب هولوگرام و کد رهگیری قانونی بوده و انعقاد قرارداد به هر روش دیگری فاقد اعتبار است.

این مقام مسئول می‌گوید: قرارداد پرینتی با نصب هولوگرام و کد رهگیری باید حداکثر ظرف مدت ٤٨ ساعت به طرفین قرارداد تحویل داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.