یک نشریه آمریکایی در گزارشی از احتمال منصوب شدن وزیر خزانه‌داری سابق این کشور به عنوان سفیر در اراضی اشغالی نوشت.

نشریه آکسیوس در گزارشی به نقل از سه مقام آگاه نوشت که «جک لو» وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا، نامزد اصلی برای سفیر جدید آمریکا در رژیم صهیونیستی است و «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور احتمال دارد در هفته‌های آینده او را منتحب کند.

پیش از این «تام نایدز» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی بود که در ماه ژوئیه استعفا داد و آکسیوس احتمال می‌دهد که جانشین او با یک وضعیت سیاسی پیچیده روبه‌رو باشد، زیرا در حال حاضر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، در حال انجام اصلاحات قضاییست که بسیاری از افراد این رژیم و دولت باید با آن سخت مخالفند.

از طرفی کاخ سفید به دنبال یک توافق دیپلماتیک با عربستان است که می‌تواند شامل توافق عادی‌سازی بین سعودی‌ها و صهیونیست‌ها باشد. از همین رو سفیر بعدی در رژیم صهیونیستی در مدیریت روابط کم بین بایدن و نتانیاهو نقش خواهد داشت. در حال حاضر از روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی چهار دهه می‌گذرد، اما به دلیل تلاش‌های نتانیاهو در اصلاحات قضایی این روابط به سردی رفته است.

پیشتر از این جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس کارکنان کاخ سفید بوده و از نزدیک در زمان ریاست جمهوری اوباما، با بایدن کار کرده است. او همچنین سابقه همکاری با نتانیاهو و «ران درمر» از نزدیکان نتانیاهو و وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی، را هم در کارنامه خود دارد. در زمان اوباما، جک لو  در چندین مورد بحرانی روابط میان آمریکا و این رژیم در ردیف اول مدیریت قرار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار