سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از صادرات بیش از ۱۸۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به کشور‌های عراق و افغانستان ازاین شهرستان خبر داد.

 حمزه ئی،  با تاکید بر اهمیت قرنطینه‌ها در پیشگیری و جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری‌ها و نیز نقش آن‌ها در صادرات و واردات دام و فرآورده‌های خام دامی، به رسانه‌های گروهی گفت: هرگونه صدور مجوز از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌پذیرد لذا ردیابی کلیه محموله‌ها ازمبدأ تا مقصد امکان پذیر است.

او تصریح کرد: در هنگام صدور مجوز بهداشتی حمل، کلیه آزمایشات و اقدامات بهداشتی لازم بر روی محموله‌های صادراتی انجام می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار کرد: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، صدور گواهی بهداشتی حمل دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های خام دامی و طیور طی نظارت‌های کارشناسان شبکه و پس از تائید سلامت، کیفیت و بهداشتی بودن محموله‌ها توسط واحد قرنطینه صادر می‌شود.

حمزه ئی بیان کرد: تمامی مجوز‌های حمل بهداشتی توسط واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه از طریق سیستم یکپارچه و آنلاین قرنطینه صادر و قابل پیگیری و بررسی در هرزمان از شبانه روز است.

او خاطرنشان کرد: برای صادرات و حمل این مقدار ۸ فقره گواهی بهداشتی حمل در سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.