معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور ایران گفت مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است.

اجتماع بزرگ یاران حسین(ع) با حضور موکب داران استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح، استاندار، مسئولان دستگاه های مختلف استان و نمایندگانی از ایستگاه های صلواتی استان در شبستان مصلی شهر ایلام برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور در این اجتماع با بیان اینکه مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است، گفت: زائران اتباع غیرمقیم بایستی از عزیمت به مرزهای کشور ایران تا قبل از شروع ماه صفر خودداری کنند.

سید مجید میراحمدی اظهار کرد: طی توافق دوجانبه وزارتخانه های کشور عراق و پاکستان حدود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی مجوز ورود زمینی به خاک عراق را خواهند داشت و از کشور افغانستان نیز ۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی به اربعین می روند.

وی افزود: به اتباع غیرمقیم توصیه می شود که جهت سهولت در پذیرش توسط دولت عراق، این زائران از دهم صفر به بعد جهت ورود به خاک عراق مراجعه و از مرزهای تعیین شده عبور کنند.

میراحمدی یادآور شد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام و بیش از ۶۰ درصد آنها مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کرده اند و دیگر مرزها نیز آمادگی پذیرش زائران را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار