رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت: طی ۱۵ روز گذشته، شش عملیات اطفای حریق خودرویی در این شهرستان انجام شده است.

مرتضی بخشی با اعلام اینکه یکی از راهکاری‌های شهروندان برای کاهش این حوادث، بررسی مداوم سیستم برق رسانی خودرو و تعویض شیلنگ‌های سوخت رسان به موتور است، گفت: اکثر حوادث و آتش سوزی‌ها، ناشی از اتصالی سیم کشی و یا نشست مایعات قابل اشتعال می‌باشد.

او افزود: استفاده از خاموش کننده‌های دستی در لحظات اولیه حریق می‌تواند کمک موثری به کاهش خسارت‌ها کند.

بخشی، زمان اطفای حریق در یک خودرو را ۲ تا ۳ دقیقه عنوان و تصریح کرد: با توجه به زمان حضور آتش نشان‌ها در محل حادثه که بین ۳ تا ۴ دقیقه (در سطح شهر) است، این خاموش کننده‌ها می‌تواند کمک شایانی به شهروندان کند.

او افزود: نگهداری کپسول آتش نشانی در خودرو، حفظ خونسردی در زمان حریق، پیاده کردن تمامی سرنشینان خودرو و دور کردن آن‌ها تا فاصله حداقل ۲۰ متری از خودرو، تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی، قطع اتصال باتری در صورتی که سیم کشی خودرو آتش گرفته باشد، باز نکردن کاپوت جلو در صورتی که آتش از موتور شروع شده باشد از مهمترین اقدامات شهروندان در زمان بروز این گونه حوادث است.

بخشی خواستار فراگیری مسائل اطفای حریق و امداد از سوی رانندگان شد و اظهار امیدواری کرد، شهروندان و صاحبان خودرو‌های شخصی با تهیه کپسول‌های آتش نشانی ایمنی را به خود و سایر شهروندان هدیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.