عباس نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کامل نبودن اسناد ترخیص، نبودن تبادل اطلاعات الکترونیکی دقیق بین گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی و مقرون به صرفه بودن نگهداری کالا و کانتینر در محوطههای بندر شهیدرجایی را از مهمترین عوامل رسوب کالا برشمرد و گفت: بهتر است در مورد نرخ فعلی تعرفه نگهداری کالا در بنادر تجدید نظر شود.
او با اشاره به اینکه بنادر کشور محل دپوی کالا نیست گفت: افزایش روند تخلیه و بارگیری در بنادر نیازمند آن است تا صاحبان کالا به انجام فرآیندهای مربوط به خروج کالای خود از بنادر سرعت دهند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت نگهداری کانتینر در بندر شهیدرجایی تکمیل شده است که این موضوع بروز مشکلاتی همچون کندی در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرها، افزایش زمان انتظار کشتیها، رسوب کالا و همچنین تحویل ندادن به موقع کالا به بازارهای هدف را به همراه خواهد داشت.
عباس نژاد گفت: با توجه به افزایش موجودی کالا در بندر شهید رجایی، برنامهریزی شده تا با حضور متولیان امر نسبت به احصا چالشها و ارایه راهکارهای اجرایی نسبت به رفع موانع و تسهیل در مسیر خروج کالاها به بازارهای هدف اقدام شود.