سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: قرارداد ۲۸ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان با پیمانکاران منعقد شده است.

سید روح الله حسینی با اشاره به انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: تاکنون حدود ۲۷ هزار متقاضی در این سایت به پیمانکاران متصل شده اند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم  افزود: با اتصال یک هزار متقاضی باقیمانده، پرونده سایت ۵۶۰ هکتاری بسته خواهد شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه قرارداد ساخت واحد‌های مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری ۳۰ ماهه است که شش ماه از آن فرایند طراحی و تایید نقشه‌های نظام مهندسی، تحویل زمین، آماده سازی، تجهیز کارگاه و اخذ پروانه خواهد بود گفت: برای دوران ساخت واحد‌ها ۲۴ ماه در نظر گرفته شده است. 

حسینی به فرایند انتخاب پیمانکاران اشاره کرد و گفت: کمیته ارزیابی متشکل از نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، بازرسی استان، دفتر فنی استانداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان، صلاحیت و رزومه پیمانکاران را بررسی کرده‌اند و به عنوان ناظر عالیه بر جریان ساخت نظارت خواهند کرد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم  با بیان اینکه هر پیمانکار بنا به ارزیابی انجام شده، ساخت تعداد متفاوتی از واحد‌های مسکونی را بر عهده گرفته است تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده چنانچه پیمانکاری در مهلت‌های اعلامی به تعهدات خود عمل نکند در مرحله اول ۲۵ درصد از واحد‌های آن کسر و به پیمانکاران با صلاحیت و عملکرد بهتر واگذار می‌شود.

حسینی با اشاره به سایت ۲۷ هکتاری گفت: ساخت ۲۰۰ واحد باقیمانده در این سایت شروع شده و جزییات واریزی اعضا، زمان عقد قرارداد، برداشت‌ها و موارد دیگر، مشابه بنیاد مسکن بر عهده ستاد اجرایی به عنوان کارگزار ساخت مسکن در سایت ۲۷ هکتاری است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین اخبار اراضی سایت‌های ویلایی استان قم هم گفت: قرعه کشی سایت طایقان و اسلام آباد قنوات برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی در هر یک از سایت‌ها به صورت حیاط دار یک طبقه انجام شده است.

حسینی افزود: اراضی طایقان به بنیاد مسکن قم به عنوان کارگزار ساخت واحد‌های ویلایی واگذار شده که عملیات آماده سازی را شروع کرده است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه در این طرح کارگزار، با آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی، عملیات سفت کاری و نما را انجام خواهد داد گفت: نازک کاری و معماری داخل واحد‌های ویلایی توسط متقاضی یا پیمانکاران خرد انجام می‌شود که این امر می‌تواند در مدیریت هزینه‌ها و زمان تکمیل واحد‌ها به نفع متقاضیان مسکن باشد.

حسینی گفت: کارگزار طرح، علاوه بر ساخت اسکلت و سفت کاری، به درخواست متقاضی در تکمیل واحد ویلایی هم می‌تواند ورود کند. 

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به سایت پرنیان افزود: این سایت در محدوده جاده نیزار و قلعه چم قرار دارد که به عنوان شهرک جدید شهر قم ظرفیت بسیار مناسبی به لحاظ ضوابط شهرسازی برای ساخت خانه‌های ویلایی دارد.

حسینی با بیان اینکه تا سه ماه آینده، قرارداد با پیمانکار برای انجام عملیات آماده سازی و با فاصله کم از آن قرارداد ساخت با پیمانکاران منعقد خواهد شد گفت: تمامی متقاضیان تایید شده که در سایت ۵۶۰ هکتاری، طرح جوانی جمعیت، سایت ویلایی طایقان و اسلام آباد تخصیص نشده‌اند، در پرنیان تخصیص واحد ویلایی خواهند شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم  تاکید کرد: در پروژه‌های مسکن ملی قم حتی الامکان سعی بر آن است که متقاضیان به دلیل تاخیر در آورده‌ها حذف نشوند و به پروژه‌های دیگر منتقل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار