ارائه نمونه برگ به ۷۳۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش در خصوص موضوعات اجلاس مدیران

سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با ۱۰ موضوع پیرامون آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی، امور مجلس و رئیس ستاد اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش به مدت سه روز از چهارشنبه تا جمعه، ۲۵ تا ۲۷ مرداد برگزار خواهد شد. 

وی افزود: بی ثباتی مدیریتی یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت است که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کرده اند.

او ادامه داد: از سال ۹۲ تا کنون، چند وزیر، مدیر و معاون عوض شده اند. همین امر باعث شده است تا اجلاس تحت تاثیر قرار بگیرد.

او ادامه داد: به این دلیل که وزیر مدت کمی است که آمده، اجلاس به صورت نیمه حضوری برگزار می‌شود. به طوری که در مرکز استان‌ها، مدیر‌ها به صورت مجازی در اجلاس حضور پیدا می‌کنند.

احمدی لاشکی اعلام کرد: مدیران استان و شهر تهران و البرز به صورت حضوری در اجلاس هستند.

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش حدود ۷۳۰ مدیر در مرکز استان و ۲۹ اداره کل در مرکز استان‌ها دارد. در این اجلاس مدیران نوسازی، مدیران اداره عشایر، مدیران اداره مدارس استثنایی و برای نخستین بار مشاوران زنان در این اجلاس حضور دارند.

او ادامه داد:ما بیشتر از مدیران داخلی استفاده می‌کنیم. همین امر باعث وجه تمایز با اجلاس‌های سال گذشته شده است. در این اجلاس به ۱۰ موضوع آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

او ادامه داد: نخستین موضوعی که اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش به آن می‌پردازد، تبیین عملکرد آموزش و پرورش است. دومین موضوع این اجلاس تدابیر مدیریتی دوازده‌گانه است که رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش داده است. سومین موضوع این اجلاس ایجاد هماهنگی و رویه در اجرای سند بنیادی و آغاز سال تحصیلی است. 

احمدی لاشکی گفت: تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش و تقویت مدارس دولتی از دیگر موضوعاتی هستند که در این اجلاس به آن ها پرداخته می‌شود. تبصره ۸۶ تا ۱۰۲ درباره همکاری و تعامل دستگاه‌ها با وزارتخانه است. در همین راستا ما به دنبال مصوبه از مجلس هستیم تا تمام دستگاه‌ها به کمک وزارت آموزش و پرورش بیایند.

او ادامه داد: این اجلاس به دنبال آموزش و توانمند سازی مدیران است. تقویت مدارس دولتی از دیگر راهکار‌هایی است که در این اجلاس به آن پرداخته می‌شود. این اجلاس به تبیین سند آموزش در برنامه هفتم نیز می‌پردازد.

او اعلام کرد: به دنبال این هستیم که بودجه پایدار برای معلمان را در مجلس تعیین کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا طرح صیانت از مقام معلم و جایگاه معلم را در فضای مجازی ارتقاء داده و به آن بپردازیم.

 وی افزود:  سند بنیادین تحول آموزش و پرورش نیاز به اصلاحات دارد و باید به روز شده و سپس عملیاتی شود. 

۱۰ ماموریت آموزش و پرورش به استان‌ها

لاشکی گفت: برای اولین بار به ۷۳۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش برای موضوعات مذکور نمونه برگ ارائه داده‌ایم.

احمدی لاشکی گفت: برای ایران قوی نیاز به معلم تمدن ساز و مدرسه اثر بخش داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار