قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مردم سیستان وجه اشتراک دیگری نیز با کربلا دارند و آن وضعیت عطش مردم است که این وضعیت نیاز به عزمی جدی دارد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریرزاوی در آیین بزرگداشت قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام بیان کرد: مردم سیستان علاوه بر ولایتمداری و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) وجه اشتراک دیگری نیز با کربلا و حوادث آن زمان دارند و آن عطش این سرزمین است. 

وی افزود: بستن آب به روی این مردم و وضعیت فعلی منطقه نیاز به عزمی جدی دارد تا مردم به بهانه‌های مختلف دیده شوند و حقشان گرفته شود. 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: برای ماندگاری یک پدیده تاریخی نیاز به کار فرهنگی است و با یک حمایت ملی این واقعه بیش از پیش نمایش داده شود. 

وی تصریح کرد: پژوهش انجام شده در حوزه قیام سیستان به نویسندگی استاد رجبی دوانی به چاپ دوم رسیده و قرار است برنامه‌ریزی شود تا این رویداد ملی معرفی و گسترش داده شود. 

انقلاب اسلامی ادامه راه و مکتب حسینی است
 
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: هر صحنه‌ای از کربلا و زندگی امام حسین (ع) نشان از اوج عشق و دلدادگی به خداوند است و واقعه کربلا نیز تفسیر قرآن کریم بود.
 
محمد کرمی افزود: امام حسین علیه‌السلام برای اجرای فرمان الهی، پیاده‌کردن اسلام عزیز، نجات بشریت و اجرای عدالت به میدان آمد.
 
وی ادامه داد: هیچ یک از ضربه های دشمن ذره‌ای در اراده امام حسین علیه السلام تاثیر نداشت.
 
استاندار اظهار کرد: مراسم عزای امام حسین علیه‌السلام با سایر مناسبت‌ها بسیار تفاوت است و علت آن هم وجود عشق الهی در قیام حسینی است؛ چراکه تجلی فرمان الهی در این واقعه‌دیده می‌شود.
 
کرمی خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام در آن شرایط سخت برای مردم قرآن تلاوت می‌کردند و راه‌ورسم دین مبین اسلام را یادآوری کردند.
 
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ادامه راه و مکتب حسینی است و امروز شاهدیم که همه دشمنان برای دشمنی با این انقلاب جمع شدند؛ اما از اینکه این انقلاب اراده الهی است غافل‌اند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه مسئولیت‌ها گذرا هستند و باید خداوند را بر اعمال خود ناظر ببینیم، ادامه داد: امروز ما مسئولیت داریم و باید با تمام وجود کار انجام دهیم.
 
وی با تأکید بر اینکه دولت قطعاً آب شرب منطقه سیستان را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: تأمین آب سیستان از چند طریق در حال پیگیری است تا به آب آشامیدنی پایدار دست پیدا کنیم.
 
 گفتنی است؛ این مراسم همزمان در ۲۵ نقطه کشور برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار