راه اندازی مراکز اهدای خون در ۳ شهر جنوبی سیستان و بلوچستان

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار پس از تشکیل کمیته‌های تخصصی انتقال خون در حوزه فرمانداری‌های جنوب استان، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همکاری مرکز بهداشت دشتیاری، نیکشهر و کنارک مراکز اهدای خون در این مناطق افتتاح می‌شود.

دکتر ابوالحسن صفدری گفت: روز‌های ۲۱ و ۲۲ مرداد این مرکز اهدای خون در شهرستان دشتیاری ۲۳ و ۲۴ مرداد در شهرستان نیکشهر و روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۲۵ و ۲۶ مرداد در شهرستان کنارک تیم‌های تخصصی خونگیری پذیرای اهداکنندگان استان برای تامین خون مورد نیاز بیماران نیازمند در این مراکز خواهند بود.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: با توجه یه کمبود و مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی در استان حضور حداکثری مردم در این مراکز مایه خشنودی خدای متعال خواهد بود.

صفدری اضافه کرد: با توجه به اینکه خون عنصر حیاتی است که فقط از مسیر اهدا تامین می‌شود از مردم دشتیاری، نیکشهر و کنارک دعوت می‌شود تا در مراکز اهدای خون حاضر شوند و با اهدای خون خویش نجات بخش زندگی هم وطنان خویش باشند.

وی خاطرنشان کرد: علت تشکیل این مراکز تسهیل فرآیند اهدای خون برای افرادی است که با توجه به بعد مسافت تاکنون نتوانسته اند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

صفدری تاکید کرد: یقیناً تبیین فواید اهدای خون و شرایط اهدا نقش مهمی در از بین بردن شایعات و ترس از اهدای خون خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گفت: ماهانه در استان به ۱۲هزار واحد خون نیازمندیم که نیمی از آن در داخل و نیم دیگر از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

صفدری بیان کرد: فعالیت اصلی انتقال خون استان فراهم کردن فرآورده‌های خونی سالم برای گروه‌های هدف شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، مادران باردار، اتاق عمل و تصادفات جاده‌ای است.

وی اظهار کرد: یکی مشوق‌های مهم در بحث اهدای خون، توصیه و نقش مهم علما و روحانیون، ریش سفیدان و معتمدین استان به مردم است.

مدیرکل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با بیش از ۳۳۰۰ بیمار تالاسمی ماژور بالاترین آمار کشوری را داراست.

برچسب ها: اهداخون ، انتقال خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار