خلجی گفت: آزادسازی منابع بلوکه شده افتخار مهم نظام بود که برخی می‌خواهند آن را کم نشان دهند.

سپهر خلجی امروز در مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت، گفت: رسالت اصلی ما و آنچه که وظیفه ما در این شرایط است و باید به آن اهتمام داشته باشیم، ایجاد «امید» است که به دست شما و همکاران ما می‌تواند رقم بخورد.

وی افزود: وقتی دولت را در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم درگیر مرگ و میر کرونایی روزانه بالاتر از ۷۰۰ تا بودیم که این آمار رسمی بود و حتی آمار غیررسمی شاید بیش از این می‌بود. تقریبا هیچکدام از ما نبودیم که در اطرافیان خود این آثار کرونا و مرگ‌های تاسف بار را ندیده باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آن زمان تورم در مرز ۶۰ درصد بود و توقف رشد تولید را شاهد بودیم و برخی شاخص‌ها منفی بودند. ما در دو سال گذشته از این مراحل گذشتیم.

به گفته خلجی، مسئله نفوذ در جریان اصلی کشور یک مسئله اصلی بود، حتی نفوذ تا نزدیک‌ترین حلقه‌های مدیریتی کشور تسری یافته بود و ما از این موانع گذشتیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه اخیرا به لطف و مجاهدت عزیزان وزارت بهداشت، کادر درمان و... - دو یا سه هفته قبل بود که - پایان استفاده از ماسک هم اعلام شد، ادامه داد: ما در شرایطی بودیم که حتی واکسن به ما نمی‌فروختند، ولی وقتی که به خودکفایی رسیدیم زمینه فروش واکسن آغاز شد و ما کشور را از آن مرحله عبور دادیم و خودتان می‌دانید کشور‌های سازنده فایزر و. چه مرگ و میر‌هایی داشتند.

وی افزود: کشور از شرایط سختی عبور کرد و یکی از توفیقات این روز‌های ما هم آزاد کردن منابع بلوکه شده کشور در سایر کشور‌ها بود که دولت قبل هم برای آن تلاش کرد، ولی نتوانست، اما امروز می‌بینید که تمام منابعی که در سراسر دنیا داشتیم با زحمات حوزه دیپلماسی گشایش شد و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و این‌ها نقاط امید است.

او با تاکید بر اینکه ما در جنگ نفس‌گیر روایت‌ها هستیم، اظهار کرد: این آزاد سازی منابع بلوکه شده افتخار مهم نظام بود که برخی می‌خواهند آن را کم نشان دهند و ما در یک جدال سنگین روایت سازی قرار داریم و زحمت آن عموما به دوش شما خبرنگاران است تا در این مصاف هم‌آوردی کنیم. جنگ امروز ما واقعا یک جنگ ترکیبی با محوریت رسانه با تمرکز بر حوزه اقتصادی است و میدان آن افکار عمومی است. همه تلاش می‌کنند تا در مسیر افکار عمومی ورود کنند و کشور در معرض بمباران اخبار و عموما اخبار منفی قرار دارد. 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در ادامه، حوزه سلامت را یکی از نقاط امیدآفرین برای انتشار اخبار معرفی کرد و گفت:، اما سیاه نمایی و ناکارآمدنمایی به‌رغم این همه افتخارات انجام می‌شود.

خلجی افزود: تا چند روز دیگر افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی را داریم و این یکی از افتخارات بزرگ صنعت نفت است که برای اولین بار در دنیا یک سکوی نفتی تقریبا بلااستفاده از یک جایی به جایی دیگر جابه‌جا شد و به لطف الهی در مراحل تست است و کار مهمی در صنعت نفت انجام شد که به دست جوانانی با معدل سنی عموما ۳۸ تا ۴۰ سال انجام شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: اساس کار ما بر مبنای ارتباطات و اطلاعات است. البته مشکلات هم داریم، ولی تلاش برای امید دادن به این معنی نیست که مشکلات دیده نمی‌شود، بلکه باید برای رفع آن‌ها تلاش کنیم، اما در عین حال باید بتوانیم جامعه را امیدوار نگه داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
آره واقعادنفت در برابر غذا خیلی مهمه
آخرین اخبار