رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال در قالب نذر فرهنگی ماه محرم در کتابخانه‌های این شهرستان توزیع شد.

احمد مظلوم گفت: این کتابها در قالب ۳۰۰ عنوان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در ماه محرم و با همراهی موسسه فرهنگی کتاب در قالب نذر فرهنگی توزیع شده است.

وی ادامه داد: سنت نذر در بین ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و اهمیت بالایی را در فرهنگ ایرانی- اسلامی دارد ولی در این‌ بین، برخی از نذرها متفاوت بوده و موجب اعتلا و ارتقای آگاهی فرد و یا افراد جامعه می‌شوند، به همین لحاظ از اهمیت بیشتری برخوردار هستند .
رییس اداره کتابخانه های عمومی گناباد اظهار داشت: فرهنگ نذری فقط برای غذای جسم نیست و به تعبیری با اهدای کتاب می‌توان غذای روح مردم را نیز تامین کرد، به همین منظور در ماه محرم امسال با ابتکار کتابخانه عمومی «حاج عبدالهی نوقاب» این شهرستان و با همکاری خیران موسسه فرهنگی کتاب، این کار زیبای فرهنگی رقم خورد.

وی بیان کرد: در این راستا، کتاب ها برای گروه های سنی مختلف کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انتخاب و خریداری شد و سپس در اختیار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد قرار گرفت تا به صورت نذر فرهنگی بین مراکز فرهنگی و کتابخانه های این شهرستان توزیع شود.

مظلوم گفت: کتاب‌ها با توجه به نیاز و درخواست کتابخانه‌های شهرستان گناباد و با اولویت مناطق روستایی و کتابخانه های تازه تاسیس اهدا شدند.
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد افزود: کتابهای فوق در اختیار سه کتابخانه در حال تاسیس، کتابخانه مشارکتی موسسه فرهنگی سلام، کتابخانه خانه قرآن فاطمیه (س) روستای قوژد، کتابخانه موسسه فرهنگی شهردخت و همچنین کتابخانه های کانون فرهنگی غدیر نوقاب، کانون فرهنگی شهدای روستای دیسفان و ۱۱ باب کتابخانه عمومی شهرستان گناباد قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد با توسعه فرهنگ نذر کتاب در بین اقشار مختلف جامعه علاوه بر افزایش آگاهی مردم، گامهای موثری برای بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه برداشته شود و منجر به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و عدالت فرهنگی در مناطق محروم شود.

۱۳ کتابخانه عمومی و مشارکتی با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۲۳۳ هزار و ۷۳۶ نسخه کتاب و بیش از پنج هزار نفر عضو در مناطق شهری و روستایی گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.