ریل راه آهن یزد که این روزها درباره انتقال آن به خارج از شهر زیاد صحبت می شود مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

محدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن با حضور در محله قاسم آباد با مردم این منطقه به گفتگو نشست و به بررسی مشکلات این محله پرداخت و با بیان اینکه برخی از مشکلات از گذشته تاکنون همچنان باقی است گفت: اگر عزم بر حل مشکلات است، باید اختیاراتی به استان‌ها واگذار شود تا بتوانند در کنار تصمیم گیری، اقدامات را دنبال کنند.

او افزود: در سیستم بروکراسی اداری غالبا با مشکلی مواجه هستیم که امورات مردم به خوبی پیش نمی‌رود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه راه آهن کنونی، یزد را به دو بخش تقسیم کرده است، ادامه داد: درباره ریل راه آهن بار‌ها اعلام کردیم که باید به خارج از شهر منتقل شود، زیرا مشکلات بسیار عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده و باعث تفاوت‌های فرهنگی، عمرانی و سرانه فضا‌های مورد نیاز در دو طرف این ریل شده است.

او با بیان اینکه سال ۹۲ مصوبه انتقال ریل راه آهن به خارج از شهر یزد به تصویب رسید که تاکنون عملیاتی نشده است، اظهار داشت: اخیرا دستور وزیر راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن این موضوع را اخذ کردیم تا در زمان فعلی، ریل باری به خارج از شهر منتقل شود.

جوکار تأکید کرد که در حال حاضر بار‌هایی از داخل و خارج از استان از این مسیر عبور می‌کند که به جز دردسر و مشکلات، چیزی برای مردم یزد نداشته است.

لزوم احیای قنات قاسم آباد، مشکل روشنایی محله، دفع آب‌های سطحی، عدم واگذاری زمین جنب راه آهن برای ایجاد پارک، اجرایی نشدن بلوار آیت الله ابوترابی، مشکل آسفالت خیابان‌های محله قاسم آباد، مشکل وجود اتباع و عدم وجود فضای مناسب ورزشی در محله از جمله مشکلات این محله بود که از سوی معتمدین و مردم این محله مطرح شد. 

مکاتبه ورزش و جوانان برای درخواست زمین دولتی برای ایجاد فضای ورزشی در سطح محله قاسم آباد، بررسی وضعیت قنات، ارائه گزارشی از تجاوز به حریم قنات توسط هیات امنای قنات به سازمان جهاکشاورزی و انجام پیگیری‌های حقوقی از سوی این سازمان، رفع مشکل آزادسازی‌های بلوار آیت الله ابوترابی با همکاری شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه و رفع مشکل آسفالت بلوار آیت الله خامنه‌ای توسط شهرداری منطقه از جمله مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
مشکل وجود اتباع
آخرین اخبار