مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۷۹ نیروی کار مجاز خارجی در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی این استان اشتغال دارند.

طیب جعفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:  شمار شاغلان خارجی مجاز در کارگاه‌های استان در سال ۱۴۰۰، ۱۳۳ نفر و در سال گذشته ۸۶ نفر بود.

وی از افزایش ۵۵ درصدی بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی در سه ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد و گفت: تعداد بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی خارجی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۱۱۶ به ۱۸۰ مورد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس بخشنامه‌های وزارت کشور هرگونه به کارگیری یا اشتغال به کار مستقل اتباع افغان در کل استان ممنوع است.

جعفری افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در زمان انعقاد قرارداد اجرای هرگونه پروژه، موضوع ممنوعیت به‌کارگیری اتباع افغان را به‌عنوان یکی از مفاد قرارداد ثبت و در زمان اجرا پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: برای مقابله با به‌کارگیری اتباع افغان در واحد‌های صنفی و صنعتی استان، دستگاه‌های مختلفی مثل نیروی انتظامی وظایفی بر عهده دارد که مرکزیت آن بر عهده وزارت کشور و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نظارت بر اجرای مفاد قرارداد بر عهده کارفرما و دستگاه برگزارکننده مناقصه و نظارت بر ممنوعیت به کارگیری اتباع غیر مجاز افغان از طرف پیمانکار از وظایف کارفرما است که در صورت ترک فعل، برابر مقررات با آن برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.